De miért kellene a jó kép, hisz eddig is ment valahogy?
Nem könnyű választ adni, hiszen minden felületen más és más az elvárás. Így a legtöbben megelégszenek a rutinnal, készül egy fotó vagy egy plakát a termékről és hajrá, a többi majd megoldódik.
A sodródás helyett kezeld tudatosabban a posztjaid képi anyagát. Ehhez bizony ismerni is kell az oldalak lehetőségeit. Összegyűjtöttük melyik platformon mi az ideális megjelenés. Sőt, néhány tippel is megdobtuk, hogy ne a nulláról kezd az ismerkedést a lehetőségekkel!
A Hootsuite táblázatba foglalta a közösségi média felületek 2025-ös képméreteit (forrás: Hootsuite)
Miért fontos a megfelelő közösségi média képméret használata?
A megfelelő képméret használatával a tartalmak profibb hatást keltenek, élesen és optimálisan jelenjenek meg a különböző platformokon.
A rosszul méretezett kép torzul, homályos, hiányozhat a széle. Jöhetnék azzal, hogy mindez rontja a terméked, szolgáltatásod megjelenését és csökkentheti az érdeklődést, elköteleződést. De egyszerűen csak gáz.
Hogyan lesz tuti jó minőségű a képeid megjelenése?
- Méret: Mindig a platformok által ajánlott méreteket használd;
- Felbontás: Minél nagyobb felbontású képeket tölts fel, hogy a tömörítés során ne veszítsenek a minőségükből. Kerüld az alacsony felbontású vagy rossz formátumú képek használatát. Honnan tudod, ha túl kicsi a felbontása? Homályos vagy szemcsés a megjelenése.
- Fájlformátum: A JPEG formátum ideális a fényképekhez, míg a PNG jobb választás lehet logókhoz és átlátszó hátterű grafikákhoz. Az animált tartalmakhoz a GIF vagy MP4 ajánlott.
Tipp: A felületek eltérő képméretezési szabványai miatt egyes helyzetekben levághatja a kép szélét a rendszer. Gondolkodj biztonsági zónában: tervezz a kép közepe felé a szövegben, ne a szélein.
Forrás: Pexels / Tracy Le Blanc
Közösségi média aktuális posztméretei 2025-ben
Ugyan miért változnak ezek a számok minden évben? Jó kérdés!
A közösségi média felületek algoritmusaik folyamatos frissítése miatt megjelenítési szabványaikat is rendre változtatják. Egy rosszul méretezett vagy nem megfelelő felbontású kép csökkentheti a vizuális hatékonyságot. Azaz kevesebben klikkelnek Rád (elérés), kevesebben kommentelnek (interakció), vagyis minek is dolgoztál?
Facebook képméretek 2025-ben
Továbbra is az egyik legfontosabb közösségi média platform. Az itt megjelenő képek és videók megfelelő méretezése hozzájárul a jobb felhasználói élményhez, és segít elkerülni a torzításokat vagy a rossz minőségű megjelenítést.
- Profilkép: 2048 x 2048 px (1:1 képarány), megjelenés: 170 x 170 px asztali gépen, 128 x 128 px mobilon.
- Borítókép: 851 x 315 px (javasolt: 820 x 312 px asztali gépen, 640 x 360 px mobilon).
- Eseményborító: 1200 x 628 px (2:1 képarány).
- Csoportborító: 1640 x 922 px (1,78:1 képarány) vagy 1640 x 856 px (1,91:1 képarány).
Posztok képei:
- Fekvő: 1080 x 566 px
- Álló: 1080 x 1350 px
- Négyzet: 1080 x 1080 px
- Történetek és Reels: 1080 x 1920 px (9:16 képarány).
Tipp: blogot, cikket írsz és azt posztolnád? A listaképhez, ahhoz a fotóhoz, mely a poszt címével együtt megjelenik majd a hírfolyamban, használj fekvő képet, szebb lesz az eredmény!
Hirdetések:
- Hírfolyam-hirdetés: 1080 x 1080 px (1:1 képarány), max. 30 MB.
- Marketplace-hirdetés: 1080 x 1080 px (1:1 képarány).
- Stories Ads: 1080 x 1920 px (9:16 képarány).
Az Instagram
Évek óta dinamikusan növekvő közösség, remek márkaépítő felület, mégis több a felhasználói bizonytalanság, kevesebb a rutin. Jelenleg a világ negyedik legnépszerűbb közösségi média felülete. Már rég nem egy egyszerű fotómegosztó alkalmazás, aminek indult. Az évek alatt egy olyan komplex felületté vált, ahol egy márka nemcsak eljuthat a célcsoportjához, de érzéseket, hangulatokat, történeteket is el tud juttatni, könnyen és gyorsan érkező reakciókat bezsebelni.
- Profilkép:
legalább 320x320 pixeles képméret legyen
- Feed fotók
A feed fotók megjelennek a profilon hármas elrendezésben, illetve a követők képfolyamában is, a kezdőoldalon
Új elrendezés jelent meg 2025-ben a hírcsatorna és a profilrács (grid) megjelenítésében. Az új elrendezés célja, hogy a függőleges képek és videók jobban érvényesüljenek, csökkentve a levágás kockázatát. Azaz az álló tartalmak is nagyobb teret kapnak, míg korábban a profilban megjelenő képek és videók négyzetes előnézetben, 1:1 arányban voltak láthatóak.
A különböző elrendezésekben az aktuális ajánlás:
- Fekvő: 1080 x 566 pixel
- Álló: 1080 x 1350 pixel
- Négyzetes: 1080 x 1080 pixel
Támogatott képarányok: 1,91:1 és 4:5 között.
- Instagram történetek
A történetek csak 24 óráig elérhetőek, előnyük, hogy az alkalmazás tetején jeleníti meg őket az Instagram. Érdemes legalább öt képkockát alkalmazni, a hashtag-eket és helymeghatározót is.
Ajánlott méret 1080 x 1920 pixel, 9:16 képarányban
Tipp: figyelj arra, hogy a kép felső és alsó 14%-ába (kb. 250 pixel) ne kerüljön szöveg, mert ezeket eltakarhatják a funkciógombok
- Instagram Reels videók
1080 x 1920 px méretű videókat tölts fel, hogy elkerüld a 9:16 képarány torzulását.
Tipp: a videó hossza is fontos, az ideális 15-30 másodperc. Nem muszáj rögtön Spielberg-szintű elvárásokat támasztanod magaddal szemben az első videók készítésekor. Egy-egy jól összerakott dinamikus váltakozó képes összeállítás is megjelenhet első alkalmakkor. Meglátod, úgy rákapsz az ízére, többet abba sem tudod hagyni és jönnek a komolyabb tartalmak.
Ez egy alapvetően vizuális oldal, tökéletes hely a termékek, márkák bemutatására. Előnye, hogy más közösségi média felületekhez viszonyítva nem kell vele folyton foglalkozni. Persze itt is akadnak hozzászólások, és jó, ha folyamatosan megosztunk egy-egy újdonságot, de nincs az a presszió, hogy aki lemarad az kimarad. A felkerült tartalmak meghálálják a jó minőséget, folyamatosan a látogatók szeme elé teszi a Pinterest maga is válogatásaival.
- Pinterest profilkép méret
Ajánlott méret: 165 × 165 pixel
Tipp: Úgy tervezz, hogy a profilképed kör formában fog megjelenni, ezért a fontos elemeket, a fókuszt a kép középpontjában helyezd el. Különben könnyen lehet, hogy egy algoritmus levágja a szélét.
- Pinterest profilborító kép méret: (az a téglalap a profilkép mögött)
Minimális méret: 800 × 450 pixel
Tipp: Úgy tervezz, hogy a profilképed kör formája bele fog lógni. Ide ne kerüljön portré, ha lehet. Előnyösebb egy részlet a termékedből, virágalkotás, idézet, tájkép, csendélet, hangulatkép. A kép aránya 16:9 legyen az optimális megjelenéshez.
- Pinterest Pins képméret:
Ajánlott képarány: 2:3
Négyzet alakú Pins: 1000 × 1000 pixel
Ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 20MB
Tipp1: Ha lehet, maradj a 2:3 képarány használatánál. A közönséged így minden képrészletet lát majd a feed-ben. Ha mégis 1:1 arányú a képed, inkább dobd rá egy 2:3 arányú háttére, és operálj azzal.
Tipp2: A Pins-ek fix szélességgel, 236 pixel szélességgel jelennek meg a feedben. Ha más képarányú Pins-t készítesz, tudd, hogy Pinterest az alsó részből levágja a képeket.
- Pinterest Collections Pins képméret:
Ajánlott képarány: 1:1 vagy 2:3
Ajánlott méret: 1000 × 1000 pixel vagy 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 10MB
Tipp: Gyűjteményhirdetések csak asztali számítógépen hozhatók létre, és a Pinterest mobilalkalmazás felhasználóit célozzák meg. A GIF-fájlok nem támogatottak. A Collections Pins egy fő képből áll, amelyet három kisebb kép követ. Minden képnek azonos képarányú kell lennie.
- Pinterest Story Pins képméret:
Az Instagram Stories használatával 24 óráig elérhető képes, videós tartalmakat oszthatsz meg követőiddel, melyek 1 nap után törlődnek és utólag nem lesznek elérhetők. Itt elmesélheted, megmutathatod a hogyan készült típusú videóktól a spontán találkozásokig a terméked, márkád emberközelibb arcát. Persze ha jól sikerült egy videó, el tudod menteni.
Ajánlott képarány: 9:16
Ajánlott méret: 1080 × 1920 pixel
Maximális fájlméret: 20MB
További cikkünk a témában: PR vagy SEO? Tulajdonképpen mire valók?
ADL – Debrecenimami