Jelenlegi hely

Jó képekkel és posztokkal a jó marketingért és elérésekért

Hiányzik a széle, esetleg homályos, olvashatatlan a szöveg? Elégedetlen vagy a posztjaiddal? Tényleg jó képeket használtál hozzá? 

De miért kellene a jó kép, hisz eddig is ment valahogy?

Nem könnyű választ adni, hiszen minden felületen más és más az elvárás. Így a legtöbben megelégszenek a rutinnal, készül egy fotó vagy egy plakát a termékről és hajrá, a többi majd megoldódik.

A sodródás helyett kezeld tudatosabban a posztjaid képi anyagát. Ehhez bizony ismerni is kell az oldalak lehetőségeit. Összegyűjtöttük melyik platformon mi az ideális megjelenés. Sőt, néhány tippel is megdobtuk, hogy ne a nulláról kezd az ismerkedést a lehetőségekkel!

Hootsuite táblázatba foglalta a közösségi média felületek 2025-ös képméreteit (forrás: Hootsuite)

Miért fontos a megfelelő közösségi média képméret használata?

A megfelelő képméret használatával a tartalmak profibb hatást keltenek, élesen és optimálisan jelenjenek meg a különböző platformokon.

A rosszul méretezett kép torzul, homályos, hiányozhat a széle. Jöhetnék azzal, hogy mindez rontja a terméked, szolgáltatásod megjelenését és csökkentheti az érdeklődést, elköteleződést. De egyszerűen csak gáz.

Hogyan lesz tuti jó minőségű a képeid megjelenése?

  1. Méret: Mindig a platformok által ajánlott méreteket használd;
  2. Felbontás: Minél nagyobb felbontású képeket tölts fel, hogy a tömörítés során ne veszítsenek a minőségükből. Kerüld az alacsony felbontású vagy rossz formátumú képek használatát. Honnan tudod, ha túl kicsi a felbontása? Homályos vagy szemcsés a megjelenése.
  3. Fájlformátum: A JPEG formátum ideális a fényképekhez, míg a PNG jobb választás lehet logókhoz és átlátszó hátterű grafikákhoz. Az animált tartalmakhoz a GIF vagy MP4 ajánlott.

Tipp: A felületek eltérő képméretezési szabványai miatt egyes helyzetekben levághatja a kép szélét a rendszer. Gondolkodj biztonsági zónában: tervezz a kép közepe felé a szövegben, ne a szélein.

Forrás: Pexels / Tracy Le Blanc

Közösségi média aktuális posztméretei 2025-ben

Ugyan miért változnak ezek a számok minden évben? Jó kérdés!

A közösségi média felületek algoritmusaik folyamatos frissítése miatt megjelenítési szabványaikat is rendre változtatják. Egy rosszul méretezett vagy nem megfelelő felbontású kép csökkentheti a vizuális hatékonyságot. Azaz kevesebben klikkelnek Rád (elérés), kevesebben kommentelnek (interakció), vagyis minek is dolgoztál?

Facebook képméretek 2025-ben

Továbbra is az egyik legfontosabb közösségi média platform. Az itt megjelenő képek és videók megfelelő méretezése hozzájárul a jobb felhasználói élményhez, és segít elkerülni a torzításokat vagy a rossz minőségű megjelenítést.

  • Profilkép: 2048 x 2048 px (1:1 képarány), megjelenés: 170 x 170 px asztali gépen, 128 x 128 px mobilon.
  • Borítókép: 851 x 315 px (javasolt: 820 x 312 px asztali gépen, 640 x 360 px mobilon).
  • Eseményborító: 1200 x 628 px (2:1 képarány).
  • Csoportborító: 1640 x 922 px (1,78:1 képarány) vagy 1640 x 856 px (1,91:1 képarány).

Posztok képei:

  • Fekvő: 1080 x 566 px
  • Álló: 1080 x 1350 px
  • Négyzet: 1080 x 1080 px
  • Történetek és Reels: 1080 x 1920 px (9:16 képarány).

Tipp: blogot, cikket írsz és azt posztolnád? A listaképhez, ahhoz a fotóhoz, mely a poszt címével együtt megjelenik majd a hírfolyamban, használj fekvő képet, szebb lesz az eredmény!

Hirdetések:

  • Hírfolyam-hirdetés: 1080 x 1080 px (1:1 képarány), max. 30 MB.
  • Marketplace-hirdetés: 1080 x 1080 px (1:1 képarány).
  • Stories Ads: 1080 x 1920 px (9:16 képarány).

Az Instagram

Évek óta dinamikusan növekvő közösség, remek márkaépítő felület, mégis több a felhasználói bizonytalanság, kevesebb a rutin. Jelenleg a világ negyedik legnépszerűbb közösségi média felülete. Már rég nem egy egyszerű fotómegosztó alkalmazás, aminek indult. Az évek alatt egy olyan komplex felületté vált, ahol egy márka nemcsak eljuthat a célcsoportjához, de érzéseket, hangulatokat, történeteket is el tud juttatni, könnyen és gyorsan érkező reakciókat bezsebelni.

  • Profilkép:

legalább 320x320 pixeles képméret legyen

  • Feed fotók

A feed fotók megjelennek a profilon hármas elrendezésben, illetve a követők képfolyamában is, a kezdőoldalon

Új elrendezés jelent meg 2025-ben a hírcsatorna és a profilrács (grid) megjelenítésében. Az új elrendezés célja, hogy a függőleges képek és videók jobban érvényesüljenek, csökkentve a levágás kockázatát. Azaz az álló tartalmak is nagyobb teret kapnak, míg korábban a profilban megjelenő képek és videók négyzetes előnézetben, 1:1 arányban voltak láthatóak.

A különböző elrendezésekben az aktuális ajánlás:

  • Fekvő: 1080 x 566 pixel
  • Álló: 1080 x 1350 pixel
  • Négyzetes: 1080 x 1080 pixel

Támogatott képarányok: 1,91:1 és 4:5 között.

  • Instagram történetek

A történetek csak 24 óráig elérhetőek, előnyük, hogy az alkalmazás tetején jeleníti meg őket az Instagram. Érdemes legalább öt képkockát alkalmazni, a hashtag-eket és helymeghatározót is.

Ajánlott méret 1080 x 1920 pixel, 9:16 képarányban

Tipp: figyelj arra, hogy a kép felső és alsó 14%-ába (kb. 250 pixel) ne kerüljön szöveg, mert ezeket eltakarhatják a funkciógombok

  • Instagram Reels videók

1080 x 1920 px méretű videókat tölts fel, hogy elkerüld a 9:16 képarány torzulását.

Tipp: a videó hossza is fontos, az ideális 15-30 másodperc. Nem muszáj rögtön Spielberg-szintű elvárásokat támasztanod magaddal szemben az első videók készítésekor. Egy-egy jól összerakott dinamikus váltakozó képes összeállítás is megjelenhet első alkalmakkor. Meglátod, úgy rákapsz az ízére, többet abba sem tudod hagyni és jönnek a komolyabb tartalmak.

Pinterest

Ez egy alapvetően vizuális oldal, tökéletes hely a termékek, márkák bemutatására. Előnye, hogy más közösségi média felületekhez viszonyítva nem kell vele folyton foglalkozni. Persze itt is akadnak hozzászólások, és jó, ha folyamatosan megosztunk egy-egy újdonságot, de nincs az a presszió, hogy aki lemarad az kimarad. A felkerült tartalmak meghálálják a jó minőséget, folyamatosan a látogatók szeme elé teszi a Pinterest maga is válogatásaival.

  • Pinterest profilkép méret

 Ajánlott méret: 165 × 165 pixel

Tipp: Úgy tervezz, hogy a profilképed kör formában fog megjelenni, ezért a fontos elemeket, a fókuszt a kép középpontjában helyezd el. Különben könnyen lehet, hogy egy algoritmus levágja a szélét.

  • Pinterest profilborító kép méret: (az a téglalap a profilkép mögött)

Minimális méret: 800 × 450 pixel

Tipp: Úgy tervezz, hogy a profilképed kör formája bele fog lógni. Ide ne kerüljön portré, ha lehet. Előnyösebb egy részlet a termékedből, virágalkotás, idézet, tájkép, csendélet, hangulatkép. A kép aránya 16:9 legyen az optimális megjelenéshez.

  • Pinterest Pins képméret:

Ajánlott képarány: 2:3
Négyzet alakú Pins: 1000 × 1000 pixel
Ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 20MB

Tipp1: Ha lehet, maradj a 2:3 képarány használatánál. A közönséged így minden képrészletet lát majd a feed-ben. Ha mégis 1:1 arányú a képed, inkább dobd rá egy 2:3 arányú háttére, és operálj azzal.

Tipp2: A Pins-ek fix szélességgel, 236 pixel szélességgel jelennek meg a feedben. Ha más képarányú Pins-t készítesz, tudd, hogy Pinterest az alsó részből levágja a képeket.

  • Pinterest Collections Pins képméret:

Ajánlott képarány: 1:1 vagy 2:3
Ajánlott méret: 1000 × 1000 pixel vagy 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 10MB

Tipp: Gyűjteményhirdetések csak asztali számítógépen hozhatók létre, és a Pinterest mobilalkalmazás felhasználóit célozzák meg. A GIF-fájlok nem támogatottak. A Collections Pins egy fő képből áll, amelyet három kisebb kép követ. Minden képnek azonos képarányú kell lennie.

  • Pinterest Story Pins képméret:

Az Instagram Stories használatával 24 óráig elérhető képes, videós tartalmakat oszthatsz meg követőiddel, melyek 1 nap után törlődnek és utólag nem lesznek elérhetők. Itt elmesélheted, megmutathatod a hogyan készült típusú videóktól a spontán találkozásokig a terméked, márkád emberközelibb arcát. Persze ha jól sikerült egy videó, el tudod menteni.

Ajánlott képarány: 9:16
Ajánlott méret: 1080 × 1920 pixel
Maximális fájlméret: 20MB

További cikkünk a témában: PR vagy SEO? Tulajdonképpen mire valók?

ADL – Debrecenimami

Forrás1; Forrás2; Forrás3, Forrás

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Tudtátok, hogy június 13. a Magyar Feltalálók Napja? Ezen a napon tisztelgünk a magyar találékonyság és kreativitás előtt, hiszen hazánk számtalan zseniális feltalálót adott a világnak. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas tudósunk ezen a napon jegyeztette be a C-vitamin felfedezését, ezért emlékezünk meg évről évre a magyar találmányok és ötletek világáról. Ez egy szuper alkalom arra, hogy otthon ti is egy kicsit feltalálók lehessetek!
Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Magyar Feltalálók Napja - amikor a magyar észjárásra büszkék vagyunk

Tudtátok, hogy van egy nap, ami csak a magyar feltalálóké? Minden év június 13-án ünnepeljük a Magyar Feltalálók Napját, amikor a világot formáló magyar elmék előtt tisztelgünk. Ez egy remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzük, milyen találmányok születtek hazánkban, és hogy mennyi mindent köszönhetünk ezeknek a zseniális ötleteknek.
Tiszta víz, tiszta élmény – kirándulás iható forrásokhoz a családdal

Tiszta víz, tiszta élmény – kirándulás iható forrásokhoz a családdal

Magyarország tele van szebbnél szebb forrásokkal, ahol a természet csendje és a tiszta víz varázsa együtt ad élményt. Hoztam pár igazán hangulatos helyet.
MegaPapír rajzpályázat 2025 - 1.000.000 Ft összértékű nyereménnyel

MegaPapír rajzpályázat 2025 - 1.000.000 Ft összértékű nyereménnyel

Pályázat típusa: rajzpályázatKorosztály: óvodások és általános iskolás alsó tagozatosokBeküldési határidő: 2025. június 10.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére