Jelenlegi hely

Jó képekkel és posztokkal a jó marketingért és elérésekért

Hiányzik a széle, esetleg homályos, olvashatatlan a szöveg? Elégedetlen vagy a posztjaiddal? Tényleg jó képeket használtál hozzá? 

De miért kellene a jó kép, hisz eddig is ment valahogy?

Nem könnyű választ adni, hiszen minden felületen más és más az elvárás. Így a legtöbben megelégszenek a rutinnal, készül egy fotó vagy egy plakát a termékről és hajrá, a többi majd megoldódik.

A sodródás helyett kezeld tudatosabban a posztjaid képi anyagát. Ehhez bizony ismerni is kell az oldalak lehetőségeit. Összegyűjtöttük melyik platformon mi az ideális megjelenés. Sőt, néhány tippel is megdobtuk, hogy ne a nulláról kezd az ismerkedést a lehetőségekkel!

Hootsuite táblázatba foglalta a közösségi média felületek 2025-ös képméreteit (forrás: Hootsuite)

Miért fontos a megfelelő közösségi média képméret használata?

A megfelelő képméret használatával a tartalmak profibb hatást keltenek, élesen és optimálisan jelenjenek meg a különböző platformokon.

A rosszul méretezett kép torzul, homályos, hiányozhat a széle. Jöhetnék azzal, hogy mindez rontja a terméked, szolgáltatásod megjelenését és csökkentheti az érdeklődést, elköteleződést. De egyszerűen csak gáz.

Hogyan lesz tuti jó minőségű a képeid megjelenése?

  1. Méret: Mindig a platformok által ajánlott méreteket használd;
  2. Felbontás: Minél nagyobb felbontású képeket tölts fel, hogy a tömörítés során ne veszítsenek a minőségükből. Kerüld az alacsony felbontású vagy rossz formátumú képek használatát. Honnan tudod, ha túl kicsi a felbontása? Homályos vagy szemcsés a megjelenése.
  3. Fájlformátum: A JPEG formátum ideális a fényképekhez, míg a PNG jobb választás lehet logókhoz és átlátszó hátterű grafikákhoz. Az animált tartalmakhoz a GIF vagy MP4 ajánlott.

Tipp: A felületek eltérő képméretezési szabványai miatt egyes helyzetekben levághatja a kép szélét a rendszer. Gondolkodj biztonsági zónában: tervezz a kép közepe felé a szövegben, ne a szélein.

Forrás: Pexels / Tracy Le Blanc

Közösségi média aktuális posztméretei 2025-ben

Ugyan miért változnak ezek a számok minden évben? Jó kérdés!

A közösségi média felületek algoritmusaik folyamatos frissítése miatt megjelenítési szabványaikat is rendre változtatják. Egy rosszul méretezett vagy nem megfelelő felbontású kép csökkentheti a vizuális hatékonyságot. Azaz kevesebben klikkelnek Rád (elérés), kevesebben kommentelnek (interakció), vagyis minek is dolgoztál?

Facebook képméretek 2025-ben

Továbbra is az egyik legfontosabb közösségi média platform. Az itt megjelenő képek és videók megfelelő méretezése hozzájárul a jobb felhasználói élményhez, és segít elkerülni a torzításokat vagy a rossz minőségű megjelenítést.

  • Profilkép: 2048 x 2048 px (1:1 képarány), megjelenés: 170 x 170 px asztali gépen, 128 x 128 px mobilon.
  • Borítókép: 851 x 315 px (javasolt: 820 x 312 px asztali gépen, 640 x 360 px mobilon).
  • Eseményborító: 1200 x 628 px (2:1 képarány).
  • Csoportborító: 1640 x 922 px (1,78:1 képarány) vagy 1640 x 856 px (1,91:1 képarány).

Posztok képei:

  • Fekvő: 1080 x 566 px
  • Álló: 1080 x 1350 px
  • Négyzet: 1080 x 1080 px
  • Történetek és Reels: 1080 x 1920 px (9:16 képarány).

Tipp: blogot, cikket írsz és azt posztolnád? A listaképhez, ahhoz a fotóhoz, mely a poszt címével együtt megjelenik majd a hírfolyamban, használj fekvő képet, szebb lesz az eredmény!

Hirdetések:

  • Hírfolyam-hirdetés: 1080 x 1080 px (1:1 képarány), max. 30 MB.
  • Marketplace-hirdetés: 1080 x 1080 px (1:1 képarány).
  • Stories Ads: 1080 x 1920 px (9:16 képarány).

Az Instagram

Évek óta dinamikusan növekvő közösség, remek márkaépítő felület, mégis több a felhasználói bizonytalanság, kevesebb a rutin. Jelenleg a világ negyedik legnépszerűbb közösségi média felülete. Már rég nem egy egyszerű fotómegosztó alkalmazás, aminek indult. Az évek alatt egy olyan komplex felületté vált, ahol egy márka nemcsak eljuthat a célcsoportjához, de érzéseket, hangulatokat, történeteket is el tud juttatni, könnyen és gyorsan érkező reakciókat bezsebelni.

  • Profilkép:

legalább 320x320 pixeles képméret legyen

  • Feed fotók

A feed fotók megjelennek a profilon hármas elrendezésben, illetve a követők képfolyamában is, a kezdőoldalon

Új elrendezés jelent meg 2025-ben a hírcsatorna és a profilrács (grid) megjelenítésében. Az új elrendezés célja, hogy a függőleges képek és videók jobban érvényesüljenek, csökkentve a levágás kockázatát. Azaz az álló tartalmak is nagyobb teret kapnak, míg korábban a profilban megjelenő képek és videók négyzetes előnézetben, 1:1 arányban voltak láthatóak.

A különböző elrendezésekben az aktuális ajánlás:

  • Fekvő: 1080 x 566 pixel
  • Álló: 1080 x 1350 pixel
  • Négyzetes: 1080 x 1080 pixel

Támogatott képarányok: 1,91:1 és 4:5 között.

  • Instagram történetek

A történetek csak 24 óráig elérhetőek, előnyük, hogy az alkalmazás tetején jeleníti meg őket az Instagram. Érdemes legalább öt képkockát alkalmazni, a hashtag-eket és helymeghatározót is.

Ajánlott méret 1080 x 1920 pixel, 9:16 képarányban

Tipp: figyelj arra, hogy a kép felső és alsó 14%-ába (kb. 250 pixel) ne kerüljön szöveg, mert ezeket eltakarhatják a funkciógombok

  • Instagram Reels videók

1080 x 1920 px méretű videókat tölts fel, hogy elkerüld a 9:16 képarány torzulását.

Tipp: a videó hossza is fontos, az ideális 15-30 másodperc. Nem muszáj rögtön Spielberg-szintű elvárásokat támasztanod magaddal szemben az első videók készítésekor. Egy-egy jól összerakott dinamikus váltakozó képes összeállítás is megjelenhet első alkalmakkor. Meglátod, úgy rákapsz az ízére, többet abba sem tudod hagyni és jönnek a komolyabb tartalmak.

Pinterest

Ez egy alapvetően vizuális oldal, tökéletes hely a termékek, márkák bemutatására. Előnye, hogy más közösségi média felületekhez viszonyítva nem kell vele folyton foglalkozni. Persze itt is akadnak hozzászólások, és jó, ha folyamatosan megosztunk egy-egy újdonságot, de nincs az a presszió, hogy aki lemarad az kimarad. A felkerült tartalmak meghálálják a jó minőséget, folyamatosan a látogatók szeme elé teszi a Pinterest maga is válogatásaival.

  • Pinterest profilkép méret

 Ajánlott méret: 165 × 165 pixel

Tipp: Úgy tervezz, hogy a profilképed kör formában fog megjelenni, ezért a fontos elemeket, a fókuszt a kép középpontjában helyezd el. Különben könnyen lehet, hogy egy algoritmus levágja a szélét.

  • Pinterest profilborító kép méret: (az a téglalap a profilkép mögött)

Minimális méret: 800 × 450 pixel

Tipp: Úgy tervezz, hogy a profilképed kör formája bele fog lógni. Ide ne kerüljön portré, ha lehet. Előnyösebb egy részlet a termékedből, virágalkotás, idézet, tájkép, csendélet, hangulatkép. A kép aránya 16:9 legyen az optimális megjelenéshez.

  • Pinterest Pins képméret:

Ajánlott képarány: 2:3
Négyzet alakú Pins: 1000 × 1000 pixel
Ajánlott méret: 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 20MB

Tipp1: Ha lehet, maradj a 2:3 képarány használatánál. A közönséged így minden képrészletet lát majd a feed-ben. Ha mégis 1:1 arányú a képed, inkább dobd rá egy 2:3 arányú háttére, és operálj azzal.

Tipp2: A Pins-ek fix szélességgel, 236 pixel szélességgel jelennek meg a feedben. Ha más képarányú Pins-t készítesz, tudd, hogy Pinterest az alsó részből levágja a képeket.

  • Pinterest Collections Pins képméret:

Ajánlott képarány: 1:1 vagy 2:3
Ajánlott méret: 1000 × 1000 pixel vagy 1000 × 1500 pixel
Maximális fájlméret: 10MB

Tipp: Gyűjteményhirdetések csak asztali számítógépen hozhatók létre, és a Pinterest mobilalkalmazás felhasználóit célozzák meg. A GIF-fájlok nem támogatottak. A Collections Pins egy fő képből áll, amelyet három kisebb kép követ. Minden képnek azonos képarányú kell lennie.

  • Pinterest Story Pins képméret:

Az Instagram Stories használatával 24 óráig elérhető képes, videós tartalmakat oszthatsz meg követőiddel, melyek 1 nap után törlődnek és utólag nem lesznek elérhetők. Itt elmesélheted, megmutathatod a hogyan készült típusú videóktól a spontán találkozásokig a terméked, márkád emberközelibb arcát. Persze ha jól sikerült egy videó, el tudod menteni.

Ajánlott képarány: 9:16
Ajánlott méret: 1080 × 1920 pixel
Maximális fájlméret: 20MB

További cikkünk a témában: PR vagy SEO? Tulajdonképpen mire valók?

ADL – Debrecenimami

Forrás1; Forrás2; Forrás3, Forrás

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Július első szombatja: Az Ölelés Napja - egy kedves alkalom, amit érdemes megünnepelni a családban is!

Július első szombatja: Az Ölelés Napja - egy kedves alkalom, amit érdemes megünnepelni a családban is!

Tudtad, hogy minden évben július első szombatja a Nemzeti Ölelés Napja Magyarországon? Bár nálunk ez a nap még nem tartozik a legismertebb jeles napok közé, épp ezért különleges alkalom, hogy egy kicsit megálljunk és figyelmet szenteljünk annak, mennyit számít egy szeretetteljes ölelés a mindennapokban.
Nagyobb rend, kevesebb munkával?

Nagyobb rend, kevesebb munkával?

Mondjuk ki nyíltan: a családanya/háziasszony szerepkör nincs versenyben a legmagasabb presztízzsel bíró tevékenységek között. Azt a bejelentést, hogy valaki éppen GYES-en van Uram bocsá’ főállásban menedzseli a háztartást és a családot, a legritkább esetben fogadják vallásos áhítattal. Finomak voltunk? Szerintünk is.
Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság szívhangjai – Gondolatok a szülés utáni érzelmi hullámzásról

Az anyaság nem csupán egy új szerep, az anyaság egy átalakulás. Testben, lélekben, és olyan mélységekben, amiről talán soha nem hittük, hogy bennünk léteznek.
Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Játékos családi ötletek, amikkel ti is feltalálók lehettek!

Tudtátok, hogy június 13. a Magyar Feltalálók Napja? Ezen a napon tisztelgünk a magyar találékonyság és kreativitás előtt, hiszen hazánk számtalan zseniális feltalálót adott a világnak. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas tudósunk ezen a napon jegyeztette be a C-vitamin felfedezését, ezért emlékezünk meg évről évre a magyar találmányok és ötletek világáról. Ez egy szuper alkalom arra, hogy otthon ti is egy kicsit feltalálók lehessetek!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére