"A probléma feladat, a nehézség kihívás!"
Idézet tőlem :-) Akárhányszor hangzanak el a SEO, pr cikk kifejezések egy marketinges partneri megbeszélésen, helyzetfelméréskor vagy egy szakmai ajánlat megtételekor, előfordul, hogy valaki megakad egy pillanat erejéig a két fogalom közötti különbségen.
Ritkán tudom eldönteni – és ezt persze igazolni sem tudom –, hogy az infohiány vagy az érdektelenség, miért ezt teszik. Minden tiszteletem annak, aki rá mer kérdezni a szavak jelentésére.
A SEO az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése, azaz magyarul keresőoptimalizálás. Célja egy weboldalt annak tartalmilag releváns kifejezéseire a találati listán minél előrébb juttatni, optimális esetben az első helyre.
Egyértelmű, hogy a SEO szövegírás el- és kihagyhatatlan része a digitális marketingnek, hiszen javítja az oldalak rangsorolását a keresőmotorokban pl. a Google találati listájában.
A pr szintén egy angol rövidítés, a Public Relations, ami egyfajta tudatos kommunikációt jelent a nyilvánossággal, gyakorlatilag egy adott cég márkaépítését jelenti. Adott cég szervezett képi, szöveges és videós kommunikációt folytat környezete felé. Helyesen pr-nak rövidítik.
Megjegyzés: Amennyiben PR-ként használjuk jelen cikkünkben, a fogalmat szeretnénk kihangsúlyozni, nem a helyesírással van gondunk.
Gyakran hangoztatott varázsszavak. Ha megteheted, használd őket együtt!
Mi lehet a haszna a két eszköz szimbiózisának? Ötvözzük a pr és SEO egyedi előnyeit:
Egy jó PR cikk
- Ideális hosszúságú - nem lehet túl hosszú, de ezt szabja meg a téma, és ne a kényszer
- Izgalmas – ha unalmas, sablonos, érdektelennek érezheti magát az olvasó
- Csak elegánsan! - nem ugorhat otrombán az arcunkba a sok kulcsszó és linkek
- Aktuális – Egy téma szezon, korosztály, nem alapján legyen releváns és aktuális
A SEO cikkek szempontjai
- Értéket közvetít - egy jó SEO cikk évek múlva is értékes, segít leendő vásárlónknak
- Olvasmányos - ne legyen tele kulcsszavakkal, szóismétlésekkel, csak természetesen!
- Hiteles - a Google a releváns és megbízható forrású anyagokat előnyösebben értékeli
- Írni tudni kell! – A kulcsszavak arányos elhelyezése, a kifejezésekre releváns szinonímák használata
Ha kedves Olvasó, Te is azt szűrted le, hogy sokkal hatékonyabb szemléletmód a SEO és a PR együttes alkalmazása, egy hullámhosszon vagyunk.
Miért kellene ezt egy szakemberre bízni? Fogalmazást már a suliban is írtunk!
Az biztos, konkrétan a napi kedvenc vidám perceim a fiaim fogalmazásának javítgatása. Bájaik ellenére maradjon fókuszban a célunk!
Na ehhez kellünk Neked mi!
Úgy fogunk írni a célközönségünknek,
- például az olvasóról és a gyermekéről, hogy kihangsúlyozzuk, nekik mi a jó abban, ha egy bizonyos cég egy bizonyos termékét veszik meg.
- Ha együttérzően rámutatunk ’A’ problémára, majd arra megoldást is kínálunk.
- Ehhez ismernünk kell a célközönséget, a szülőket és családokat, szezonálisan és folyamatosan fennálló gondjaikat
- Előnyös, ha el tudjuk rejteni a történetben a terméket kínáló cég egyediségét, eredményeit, így növelhetjük a szimpátiát, és az elköteleződés lehetőségét.
- Az olvasói szokások változásait követve tördeljük, képi anyaggal színesítjük, fokozzuk az olvasás élményét
De beszéljünk az anyagiakról!
Tegyük a mérlegre: SEO vs. PR
SEO cikkeket írni és azokat a megfelelő helyekre eljuttatni szorgalom, tehetség és elkötelezettség, és persze egy jó marketingterv kérdése. PR cikkhez jutni, elegánsan önfényezni magunkat sokkal nehezebb, költségesebb és időigényesebb folyamat, kapcsolatrendszer függő.
Jó hír: ha a kettő egy cikkbe belefér, máris megtakarítottál egy tételt a költségvetésben!
Mihez kezdj egy SEO / pr cikkel?
- Egy jó SEO/ pr cikk szórakoztatva oktatja, tájékoztatja a célközönséget;
- Egy SEO cikket a keresőmotorok számára optimalizálnak, hogy nagyobb eséllyel kerüljön fel a keresési eredmények első oldalára;
- Eredménye, hogy ingyenes és egyben releváns forgalom érkezik a weboldalra hirdetés nélkül;
- A cikket használhatod blogbejegyzésnek;
- Megjelenítheted közösségi felületeken;
- Kiajánlhatod partnereidnek, viszonteladóidnak a termékedről való további információként;
- Beleteheted ajánlatküldő e-mailbe;
- Évek múlva is hiteles információkat találnak termékeidről, cégedről az interneten keresgélők;
- A téma szakértőjeként nagyobb bizalommal fordulnak a szolgáltatásod, terméked felé az olvasók;
Részletesebben érdekelne a téma? Szeretnél egy cikket, de még vannak kérdéseid? Érdekelne, hogyan és mennyiért készítenénk egy SEO / pr cikket?
A hírlevelünk is érdekelne? Egy kis segítségért klikk ide, hogy nálunk mit jelent, ha hírlevelünkben szeretnél megjelenni!
Szerző: ADL - Debrecenimami