Jelenlegi hely

PR vagy SEO? Tulajdonképpen mire valók?

SEO, pr kihagyhatatlan része az online marketingnek, de miért? Melyiket válasszuk? Pro és kontra listától az anyagiakig.

"A probléma feladat, a nehézség kihívás!"

Idézet tőlem :-) Akárhányszor hangzanak el a SEO, pr cikk kifejezések egy marketinges partneri megbeszélésen, helyzetfelméréskor vagy egy szakmai ajánlat megtételekor, előfordul, hogy valaki megakad egy pillanat erejéig a két fogalom közötti különbségen.

Ritkán tudom eldönteni – és ezt persze igazolni sem tudom –, hogy az infohiány vagy az érdektelenség, miért ezt teszik. Minden tiszteletem annak, aki rá mer kérdezni a szavak jelentésére.

A SEO az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése, azaz magyarul keresőoptimalizálás. Célja egy weboldalt annak tartalmilag releváns kifejezéseire a találati listán minél előrébb juttatni, optimális esetben az első helyre.

Egyértelmű, hogy a SEO szövegírás el- és kihagyhatatlan része a digitális marketingnek, hiszen javítja az oldalak rangsorolását a keresőmotorokban pl. a Google találati listájában.

A pr szintén egy angol rövidítés, a Public Relations, ami egyfajta tudatos kommunikációt jelent a nyilvánossággal, gyakorlatilag egy adott cég márkaépítését jelenti. Adott cég szervezett képi, szöveges és videós kommunikációt folytat környezete felé. Helyesen pr-nak rövidítik. 

Megjegyzés: Amennyiben PR-ként használjuk jelen cikkünkben, a fogalmat szeretnénk kihangsúlyozni, nem a helyesírással van gondunk.

Gyakran hangoztatott varázsszavak. Ha megteheted, használd őket együtt!

Mi lehet a haszna a két eszköz szimbiózisának? Ötvözzük a pr és SEO egyedi előnyeit:

Egy jó PR cikk

  • Ideális hosszúságú - nem lehet túl hosszú, de ezt szabja meg a téma, és ne a kényszer
  • Izgalmas – ha unalmas, sablonos, érdektelennek érezheti magát az olvasó
  • Csak elegánsan! - nem ugorhat otrombán az arcunkba a sok kulcsszó és linkek
  • Aktuális – Egy téma szezon, korosztály, nem alapján legyen releváns és aktuális

A SEO cikkek szempontjai

  • Értéket közvetít - egy jó SEO cikk évek múlva is értékes, segít leendő vásárlónknak
  • Olvasmányos - ne legyen tele kulcsszavakkal, szóismétlésekkel, csak természetesen!
  • Hiteles - a Google a releváns és megbízható forrású anyagokat előnyösebben értékeli
  • Írni tudni kell! – A kulcsszavak arányos elhelyezése, a kifejezésekre releváns szinonímák használata

Ha kedves Olvasó, Te is azt szűrted le, hogy  sokkal hatékonyabb szemléletmód a SEO és a PR együttes alkalmazása, egy hullámhosszon vagyunk.

Miért kellene ezt egy szakemberre bízni? Fogalmazást már a suliban is írtunk!

Az biztos, konkrétan a napi kedvenc vidám perceim a fiaim fogalmazásának javítgatása. Bájaik ellenére maradjon fókuszban a célunk!

A SEO cikkekkel tehát úgy kell írunk a termékünkről és cégünkről, hogy közben nem írhatunk a termékünkről és a cégünkről. Azaz nem minden rovar bogár, de minden bogár…

Na ehhez kellünk Neked mi!

Úgy fogunk írni a célközönségünknek,

  • például az olvasóról és a gyermekéről, hogy kihangsúlyozzuk, nekik mi a jó abban, ha egy bizonyos cég egy bizonyos termékét veszik meg.
  • Ha együttérzően rámutatunk ’A’ problémára, majd arra megoldást is kínálunk.
  • Ehhez ismernünk kell a célközönséget, a szülőket és családokat, szezonálisan és folyamatosan fennálló gondjaikat
  • Előnyös, ha el tudjuk rejteni a történetben a terméket kínáló cég  egyediségét, eredményeit, így növelhetjük a szimpátiát, és az elköteleződés lehetőségét.
  • Az olvasói szokások változásait követve tördeljük, képi anyaggal színesítjük, fokozzuk az olvasás élményét

De beszéljünk az anyagiakról!

Tegyük a mérlegre: SEO vs. PR

SEO cikkeket írni és azokat a megfelelő helyekre eljuttatni szorgalom, tehetség és elkötelezettség, és persze egy jó marketingterv kérdése. PR cikkhez jutni, elegánsan önfényezni magunkat sokkal nehezebb, költségesebb és időigényesebb folyamat, kapcsolatrendszer függő.

Jó hír: ha a kettő egy cikkbe belefér, máris megtakarítottál egy tételt a költségvetésben!

Mihez kezdj egy SEO / pr cikkel?

  • Egy jó SEO/ pr cikk szórakoztatva oktatja, tájékoztatja a célközönséget;
  • Egy SEO cikket a keresőmotorok számára optimalizálnak, hogy nagyobb eséllyel kerüljön fel a keresési eredmények első oldalára;
  • Eredménye, hogy ingyenes és egyben releváns forgalom érkezik a weboldalra hirdetés nélkül;
Ez egy írott, a weboldalon egyedi URL címmel rendelkező oldalként megjelenő minőségi tartalom.
  • A cikket használhatod blogbejegyzésnek;
  • Megjelenítheted közösségi felületeken;
  • Kiajánlhatod partnereidnek, viszonteladóidnak a termékedről való további információként;
  • Beleteheted ajánlatküldő e-mailbe;
  • Évek múlva is hiteles információkat találnak termékeidről, cégedről az interneten keresgélők;
  • A téma szakértőjeként nagyobb bizalommal fordulnak a szolgáltatásod, terméked felé az olvasók;

Részletesebben érdekelne a téma? Szeretnél egy cikket, de még vannak kérdéseid? Érdekelne, hogyan és mennyiért készítenénk egy SEO / pr cikket?

Deli Adél - online marketing 06 20 511 2669 és Tamás Edit főszerkesztő  06 70 453 4375; debrecen@imami.hu 

A hírlevelünk is érdekelne? Egy kis segítségért klikk ide, hogy nálunk mit jelent, ha hírlevelünkben szeretnél megjelenni!

Szerző: ADL - Debrecenimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Bolondok napja: Tavaszi tréfák, amikkel a gyerekeket is megnevettetheted

Bolondok napja: Tavaszi tréfák, amikkel a gyerekeket is megnevettetheted

Április 1-je a tréfák és nevetés napja., Mi lehet jobb módja annak, hogy a gyerekeket is bevonjuk, mint egy kis családi móka?
Űrhajózás világnapja: Ti melyik izgalmas programot valósítjátok meg?

Űrhajózás világnapja: Ti melyik izgalmas programot valósítjátok meg?

Az Űrhajózás Világnapját minden évben április 12-én ünneplik, mivel ezen a napon, 1961-ben Jurij Gagarin szovjet űrhajós elsőként repült a világűrbe a Vosztok-1 űrhajó fedélzetén. Ez a nap remek alkalom arra, hogy a gyerekekkel együtt felfedezzétek a világűr csodáit!
Három trükk az olcsóbb és egészségesebb háztartásért

Három trükk az olcsóbb és egészségesebb háztartásért

A kerékben az a legjobb, hogy nem kell újra feltalálni. Talpraesett, élelmes háziasszonyok annyi mindent kísérleteztek már ki az elmúlt évszázadok alatt, hogy valójában nincs más dolgod, mint kiválogatni a Neked szimpatikusakat.
Tavaszi lomtalanítás – a léleknek is jót tesz

Tavaszi lomtalanítás – a léleknek is jót tesz

Ahogy a természet megújul tavasszal, úgy bennünk is megszületik a vágy a frissességre és a tisztaságra. A tavaszi lomtalanítás nemcsak a fizikai tér rendezéséről szól, hanem a belső harmónia megteremtéséről is. Amikor rendet teszünk a környezetünkben, azzal lehetőséget adunk arra, hogy a lelkünkben is könnyebbséget érezzünk. Nézzük meg, hogyan hozhat testi és lelki megújulást a rendrakás!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére