Lego Robotika alsósoknak a Sziget-kékben
Motorral, mozgásérzékelővel, giroszkóppal rendelkező Lego projekteket tudnak a gyerekek építeni, melyet egy ikon alapú szoftverrel programoznak, vezérelnek. A kurzus célja megismertetni a gyerekeket a számítógép használattal, valamint a programozás és a robotika alapjaival. Ajánlott korosztály 1-3 osztályig.
Ingyenes bemutató óra 2023. Szeptember 16-án!
Két alkalommal, 13:00-tól és 14:30-tól az érdeklődő gyereknek tartunk egy izgalmas projekt órát, amelyen egy feladat elvégzésével betekintést nyerhetnek a kurzusba. A bemutatón való részvétel ingyenes és nem jár kötelezettséggel. JELENTKEZÉS ITT!
A kurzus főbb jellemzői:
- Élmény alapú oktatás - Siker a kezdetektől
- Minden órán sikerélmény mindenkinek
- Laza, vidám hangulat
- Kiscsoportos, gyakorlatorientált oktatás
- Folyamatos megerősítés
- Differenciált segítségnyújtás
Bővebb információ: https://drcodedebrecen.hu/
DrCode Élményalapú Programozóiskola kurzusai Debrecenben 2023/24-es tanévben
LEGO® ROBOTIKA - robotika alapok kicsiknek
A kurzus célja megismertetni a gyerekeket a számítógép használattal, a programozás és a robotika alapjaival. A WeDo robotokhoz tartozó szoftver ikon-alapú, nem használ írott szöveget, csak piktogramokat, ezért a kurzus elkezdésének nem feltétele az írás / olvasás tudás. A kurzuson motorral, mozgásérzékelővel, giroszkóppal rendelkező Lego projekteket tudnak a gyerekek építeni, melyet az ikon alapú szoftverrel programoznak, vezérelnek.
A robotika összetett és hihetetlenül sokrétűen fejleszt: a tervezéshez problémaérzékenység, kritikus gondolkodás, lényeglátás, kreativitás, megoldás fókuszú gondolkodás, absztrakciós képesség szükséges. Az építés fejleszti a szem-kéz koordinációt, a finommotorikát, a koncentrációt. A programozáshoz nélkülözhetetlen algoritmikus gondolkodás bármilyen probléma megoldásában segíthet az élet más területein is: az jelenti, hogy valaki képes egy folyamatot megérteni, részfolyamatokra bontani, a feladatokat megfelelő sorrendbe állítani, csoportosítani.
Hossza / Korosztály: Ajánlott korosztály 1-3 osztályig
SCRATCH programozás
A Scratch programozó kurzus tökéletes bevezetés a “valódi” programozás világába. Ezt a vizuális programozási környezetet világszerte használják a programozás alapjainak oktatására, segítségével élvezetesen és játékosan megy a tanulás. A kurzus folyamán a gyerekek megtanulják, hogy hogyan kell algoritmusokat létrehozni, valamint megismerkednek a programozásban is ismert alapfogalmakkal.
Hossza / Korosztály: 1-3 féléves kurzus (korosztálytól függően), 7 éves kortól 14 éves korig ajánljuk.
Ingyenes bemutató óra!
A kurzus főbb jellemzői:
- Élmény alapú oktatás - Siker a kezdetektől
- Minden órán sikerélmény mindenkinek
- Laza, vidám hangulat
- Kiscsoportos, gyakorlatorientált oktatás
- Folyamatos megerősítés
- Differenciált segítségnyújtás
Bővebb információ: https://drcodedebrecen.hu/scratch/
SCRATCH MESTER
A Scratch Mester a Scratch alapú kurzusaink legutolsó lépcsőfoka, ahol a diákjaink az korábbi félévek során nálunk tanultakat egy nagyobb projektbe tanulják meg integrálni. Célunk a csapatorientált munkavégzés megismertetése, így diákjaink betekintést kapnak, hogy milyen is csapatban, közös projekteken dolgozni, pontosan úgy, ahogy ez a munka világában is történik. Az 1 féléves kurzus előfeltétele: 10 éves kor alatt 3 félév, 10 éves kor felett 2 félév, 12 éves kor felett 1 félév Scratch alapozó kurzus elvégzése.
KODU
A Kodu – a Microsoft FUSE Labs részlege által – kifejezetten kisgyerekeknek fejlesztett programozási környezet. A Kodu programozási modellje rendkívül egyszerű. A Kodu-ban a gyerekek könnyedén és játékosan sajátítják el a programozási alapokat. A kurzus célja fejleszteni a programozáshoz szükséges gondolkodásmódot, és a kreativitást.
Hossza / Korosztály: 1 féléves alapozó kurzus, 6-7 éveseknek ajánlott.
WEBOLDAL FEJLESZTÉS: HTML - CSS - JavaScript
Ultra haladó kurzus diákoknak, kifejezetten az írott programozás oktatására, saját weboldal létrehozására, kreatív feladatmegoldásokra, és projektszerű gondolkodás fejlesztésére. A kurzus folyamán a diákok megtanulják a weboldalak programozásának alapjait. Ezen a kurzuson tanultak alapján már a valódi IT munka világába vezetjük be diákjainkat.
Hossza / Korosztály: 2 féléves kurzus, előfeltétel legalább 4 félév programozás tanulás, és minimum 14 éves kor.
KODULAR - Applikáció programozás
Kodular egy webes, Java alapú internetes fejlesztői felület, ahol az androidos appok fejlesztéseinek csak a diákok kreativitása szab határt.
Itt a diákok magyar nyelven programozhatnak hosszú, bonyolult írott kódok használata nélkül, ezzel pedig élménnyalapuvá téve többek között a logikus programozás tanultást és mobilapplikáció fejlesztést. A kurzus során a diákok jó közösségben, hangulatban tanulnak változatos applikációkat (pl: számológép, csevegő) és játékokat (pl: amőba, kvíz) készíteni, amelyeket később fel is telepíthetnek a diákok a saját vagy akár a barátjuk telefonjára is.
APP INVENTOR - Alkalmazás fejlesztés
A kurzus során a Google és az MIT által közösen létrehozott online, felhő alapú felületén ismerkednek meg a diákok az androidos applikáció fejlesztés alapjaival. A programozói ismereteiket tovább fejlesztve, betekintést kapnak az applikációk programozásának világába, így a kurzus végére megtanulnak önállóan működő telefonos alkalmazásokat készíteni. Haladó kurzus, mely tartalmaz számos magasabb szintű programozási elméletet.
Hossza / Korosztály: A kurzus 1 illetve 2 féléves (korosztálytól függően), és előfeltétele legalább 2 félév programozási ismeret, és minimum 12 éves kor.
YOUTUBE SZTÁRKÉPZŐ - Élménykurzus
A kurzuson a gyerekek megismerkednek a videó készítés modern fortélyaival, valamint megtanulnak minőségi videó anyagokat létrehozni. Célunk, hogy a kurzus végére a gyerekek saját médiatartalmakat legyenek képesek alkotni, önálló ötletből kiindulva, fejlesztve a kreativitásukat, és ösztönözzük a projekt jellegű feladatok önálló elvégzését.
Hossza / Korosztály: 2 féléves kurzusunkat 10 éves kortól ajánljuk.
UNITY 3D - Játékfejlesztés
A Unity kurzuson kezdődik el az „igazi írott programozás”! Az eddig használt vizuális programnyelvek helyett – ahol a gyerekek kész parancsokat kaptak, amiket egymásba kellett illeszteni – itt a diákok már írott programnyelvvel ismerkednek meg. A haladó kurzus végére minden diák megtanulja az igazi kódolást, valamint hogy hogyan építsen fel egy valódi, a mai kor elvárásainak megfelelő 2D/3D-s játékot küldetésekkel és célokkal.
Hossza / Korosztály: A 2 féléves kurzus előfeltétele legalább 3 félév programozói kurzus elvégzése, és minimum 13 éves kor.
További információk: Tel 06 30 978 1199 Bóné Sándor ügyvezető, Dr.Code Debrecen Programozó Iskola