A Gázvezeték utcán a korszerűsítés során kialakítottak hét új buszöblöt, nyolc kereszteződést átalakítottak, négy pedig lámpás csomópont lett. Ezeken a helyeken a telezöld jelzés miatt a balra kanyarodóknak ügyelniük kell majd a szembejövő forgalomra.
A Gázvezeték utcai vasút átjáróban is történt változás: a városvezetés kérésére a MÁV átalakította a biztosító berendezést a Nagykereki felé vezető vasútvonal átjárójában. Így már csak két percre záródhat le a sorompó a korábbi 10 perc helyett, ami még gyorsabbá teszi a közlekedést.
A Mikepércsi utat a Monostorpályi úti kereszteződéstől a Csángó utcáig korszerűsítették szintén 2018 tavaszán, több mint egy kilométeres debreceni szakaszon, több mint két kilométer szegélyt építettek a kivitelezők, és megújult az út felület is.
Mi változott a napi közlekedésben?
- Mikepércsi út – Gázvezeték utca: a kereszteződésben kiszélesítették a Mikepércsi útról a belváros felől jobbra a Gázvezeték utca felé és a Gázvezeték utcáról jobbra a városhatár felé a Mikepércsi útra kanyarodó sávot; a gyalogátkelőt beljebb, a Gázvezeték utca felé tették át.
- A Gázvezeték utcán egy új sávot alakítottak ki a Mikepércsi úttól az Epreskert utca és az Öreg János utca közötti szakaszig. Így három sávon haladhat a forgalom: kettőn a Mikepércsi út irányába, egy sávon pedig a másik irányba. Az Epreskert utcai autóbuszmegálló autóbuszöbölbe került át.
- Gázvezeték utca – Epreskert utca: a meglévő, egy gyalogátkelőhely mellé létesült két új az Epreskert utcát keresztezve. Jelzőlámpa mindegyik ágon.
- a Gázvezeték utca – Öreg János utca: korszerűsítették a meglévő gyalogátkelőt és jelzőlámpát szereltek fel, valamint új gyalogátkelőhelyek kerültek kialakítása az Öreg János utca mindkét ágán.
- Új buszöblöket alakítottak ki több helyen: a Bádogos utcánál, az Egyletkert utcánál, a Kanális és Balaton utcánál is mindkét irányból.
- A Kanális utcai ágakra, valamint a Gázvezeték utcán keresztezve új gyalogátkelő is létesült jelzőlámpával.
- Vasúti átkelő: a Nagyállomás biztosító berendezésének átalakításával az állomás irányából érkező vonat előtt is csak akkor záródik a sorompó, amikor a vonat már közelít az átjáróhoz. A sorompó lecsukódása és felnyitása automatikusan, a közlekedő vonatok hatására történik, így a várakozási idő 2 percre csökkent.
Milyen munkálatok vannak még folyamatban a városban, mire számíthat a Debrecenbe közlekedő?
Az Új Főnix Terv közlekedésfejlesztési programját hamarosan két nagy forgalmú kereszteződésben folytatják:
A Szoboszlói út és a 4-es bevezető csomópontjának az átépítése; a Klinikánál és a fürdőnél a Pallagi úti csomópont átépítése.
A Tégláskertet közvetlenül a Mikepércsi úttal összekötő, szilárd burkolatú út is már épülőben van.
Az 1-es villamos útvonalának felújítása az eredeti terveknek megfelelően folyamatosan halad: július első napjaiban már a Nagytemplom melletti szakasznál járnak a kivitelezéssel; a villamospályát összesen tizenegy helyen újítják fel, ebből kilenc helyszínen már kicserélték a síneket, és a villamospálya burkolóelemeit is visszaépítették. A munkát várhatóan július 15-én fejezik be, addig is türelmet kér a közlekedőktől a DKV. Az egyes villamos a felújítás ideje alatt egyáltalán nem közlekedik, helyette villamospótló autóbuszok indulnak a Nagyállomás elől. Aki kettes villamossal utazik, a Kálvin téren szállhat át.
Szarvas utca (Biharikert) aszfaltozására és csapadékvíz-elvezető rendszerének kiépítését őszre fejezik be. Szarvas utca teljes hosszában, összesen 314 méteren, 3 és fél méter szélességben kap szilárd burkolatot.
Forrás: uft.hu ( Kiss Annamarie)