Jelenlegi hely

A jövő iskolarendszere Debrecenben, hamarosan nyit a Budapest School!

Az iskola célja, hogy a diákok élvezni tudják az iskolai éveket, folyamatosan, tudatosan megélni a tanulás és alkotás örömét.

A jövő iskolarendszere

Különleges gondolkodású emberek, rengeteg egyedülálló szakember találkozásának köszönheti létrejöttét a Budapest School (BPS), mely 2015 óta már 14 helyszínen van jelen és 400 gyerek tanulhat óvodás kortól a középiskola végéig.

A BPS egyedi szakmai programja illeszkedik a Nemzeti Alaptantervhez, a magyar állam és az egyik legnagyobb nemzetközi oktatási szervezet, a Council of International Schools által is elfogadott.

Diákjaik az általános iskola első osztályától akár az érettségiig a saját tempójukban, saját céljaikat követve tanulhatnak a közösségi iskolára jellemző módszertan szerint.

Legújabb helyszínként Debrecenben, a Csapókertben nyílik új iskolája a Budapest School iskolahálózatnak.

A 2021/22-es tanév 1-4. évfolyamra már biztosan várják a jelentkezőket, de a magasabb évfolyamok iránti igényt is felmérik.

Kis osztályok, nagy tervek

Az első iskolaévet várhatóan 30 diák kezdheti majd el. Az oktatás vegyes életkorú csoportokban zajlik, egy csoport lehet 6 fős is és 16 fős is.

Az iskola, egy családi házból átalakított épületben fog működni. Három teremben folyik majd a tanulás, de az épület körüli játszótérrel felszerelt kert és egy Debrecen határán kívül található tanya is fontos helyszínei lesznek a tanulásnak.

A mikroiskolában folyó szakmai munkát dr. Mars Éva Csilla irányítja, akinek a neve nem ismeretlen az egyéni oktatási megoldásokat kereső debreceniek előtt, korában a Debreceni Tankört vezette.

Hogy mitől más?

Személyre szabott tanulási modell

A Budapest Schoolban a gyerekek megtanulják, hogyan lehet másokkal együttműködni, véleményt kifejteni, ötletet prezentálni, a kreativitást szabadjára engedni. Önbizalmukat, magabiztosságukat folyamatos odafigyeléssel és visszajelzéssel erősítik.

A tanárok szabadon dolgozhatnak az adott csoport vezetőiként. Coach-ként fejlesztik a csoport tagjainak együttműködési készségét, a kritikai gondolkodást, a nyitottságot és segítik a gyerekeket a kitűzött célok elérésében.

A rugalmas csoportalakítás, a moduláris tanmenet, a mentorálás, a saját tanulási utak, a gyakorlás ösztönzése, a portfólió alapú értékelés, a modern konfliktuskezelési praktikák, az EQ és metakogníció fejlesztés mind-mind jelen vannak oktatási projektjeikben.

A foglalkozások projektalapúak, a gyerekek felépítenek egy-egy témát, kutatnak, ellátogatnak az ahhoz kapcsolódó helyekre. Rendszerben, összefüggésekben gondolkozva interdiszciplináris tudásanyagot sajátítanak el. Minden gyereknek van egy mentora, aki segíti a diákot a tanulási célok meghatározásában, a tanulási eredmények elérésében.

A Hányadikos vagy?  kérdés ebben az iskolában nem fontos. Ellenben a Mit tanulsz épp? sokkal reálisabb képet ad a diákok tudásáról

Az állami iskolához képest gyakrabban igénylik a szülők bevonását a gyermekek iskolai fejlődésébe, a szülői kör havonta tart találkozókat. Az évkör részeit képező hagyományos ünnepeket, mikulás, adventi időszak, farsang éppúgy megtartják majd, mint egy hagyományos állami iskolában. Ugyanígy az iskolai szünetekben sem lesz eltérés.

Kiváncsi vagy, milyen az iskola a hétköznapokban?

A gyerekek fél 8 és negyed 9 között érkeznek az épületbe, ahol a nap közös játékkal indul, egy beszélgetőkörben hangolódnak össze a diákok, majd „torna” következik. A mozgáslehetőségek változatosak a memóriafejlesztéstől a mozgáskoordinációig, a jógától a szófogócskáig, de akár egy egyszerű séta is lehet.

A mozgás után egy közös tízórai, majd kezdődik a délelőtti tanulási blokk. A másfél órás irányított foglalkozás alatt közös projektfeladatok, önálló kutatómunka, több napon át ívelő modulok egyaránt szerepet kapnak, és kreatív foglalkozással zárul. A közös ebéd után a második tanulási blokk nem csak a tantermekben, de a szabadban is történhet. Ez azt jelenti, hogy az iskola kisbusza kiviszi a gyerekeket a tanyára, és ott a növényeket, állatokat bevonva zajlanak a foglalkozások, heti szinten lovagolhatnak is a gyerekek, a közös uzsonnázásra is itt lesz majd alkalom.

A napirendet minden iskolánk tanárcsapata maga határozza meg, a korosztálynak megfelelően.

Szülőként te is így képzeled el felnőni a gyermeked? Jelentkeznél?

A jelentkezési folyamat több lépcsőből áll, akár 3 hetet is igénybe vehet. A jelentkezési folyamat alatt sor kerül majd személyes találkozóra, iskolalátogatásra, próbanapra egyaránt.

Az iskolában a szülők hozzájárulást fizetnek. Várhatóan májusban lesz egy online nyílt nap az iskolában, ahol a szülők is kérdezhetnek. Mivel az iskolai induló létszám nem túl nagy, így érdemes mihamarabb dönteni a családoknak.

Kérdéseid vannak?
Ha több információt szeretnél megtudni, kérdéseid vannak, érdeklődj a 06-30/7900-288 vagy a 06-30/905-8268 telefonszámon, 
vagy kérj visszahívást ERRE AZ ŰRLAPRA kattintva! 

Addig is látogass el a Budapest School weboldalára!

ADL - Debrecenimami

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Készíts vajsört, kalandozz a középkori Angliában!

Készíts vajsört, kalandozz a középkori Angliában!

Lehet, hogy a vajsör már 500 éve létezik? Vajon amit Harry Potter és barátai isznak, ugyanaz lehet, mint a középkori? Nyomtasd ki a középkori stílusú receptünket és már mehet is a főzés!
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére