Jelenlegi hely

A Debreceni Nemzetközi Iskola oktatási módszerei: mitől lesznek a diákok önálló, kreatív tanulók?

Milyen szempontokat találunk fontosnak iskolaválasztáskor? Vajon mitől lesznek aduászok gyermekeink a munkaerőpiacon? Nehéz döntés, rengeteg a szempont, a tanár személyétől kezdve a tanterven át, a tanítási módszerig, vagy akár az iskola elhelyezkedéséig.

Vajon mérlegeljük a folyamatosan változó jövőre való felkészítést? A ma általános iskolát kezdő gyerekek 65%-a végül teljesen új, még nem létező munkakörökben fog dolgozni – ez derült ki a Világgazdasági Fórum 2016-os “A munkahelyek jövője” című kutatásából.

Nem könnyű a pedagógusoknak a megszokások, a bevett rutin és az állami kerettanterv mellett alkalmazkodniuk az új kihívásokhoz. Még nehezebb a diákokat pedig fel kell készíteni arra, hogy megbirkózzanak a kiszámíthatatlan jövőbeli élethelyzetekkel.

A 10-15 év múlva szükséges készségek teljesen különbözőek, mint amire most vagy évtizedekkel ezelőtt szükségünk volt. Nyilvánvaló, hogy az oktatásnak lépést kell tartania ezzel a fejlődéssel.

A Debreceni Nemzetközi Iskola (ISD) az International Baccalaureate, azaz a Nemzetközi Érettségi oktatási rendszerét használja.

Ennek az alapjait érdemes megismerni:

1.A tanítás kutatásra épül: 

nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a tanulók megtalálják az információkat és egyre átfogóbban megértsék azt.

2.A tanítás a megértésre összpontosít: 

a témák feldolgozása a megértés elmélyítése érdekében történik. Ez segít a tanulóknak az összefüggések megértésébeni, így tudják átültetni a tanult anyagot valós élethelyzetekbe és ennek köszönhetően emlékeznek egy életen át a megtanultakra.

3.A tanítás a hatékony csapatmunkára és együttműködésre épít: 

ez nemcsak a diákok közötti csapatmunkára, de a tanárok és a diákok közötti együttműködésre is vonatkozik. Az egész osztálynak egy közös célja van: a tanultak valódi megértésére, hiszen csak így marad emlékezetes a tananyag.

A tanárok hogyan készíthetnek fel egy tanuló arra, hogy megértse: a tanulás a saját felelőssége?

Ehhez fontos, hogy a diák önálló tanulóvá váljon, képes legyen egyedül összetett feladatok megoldására.

Az IB oktatási program hétköznapi helyzetekhez és kihívásokhoz kapcsolódó esettanulmányok (problémamegoldás) segítségével fejleszti a diákok készségeit.

Míg a tanulási módszerei elősegítik a szociális, kutatási, gondolkodási, kommunikációs és önmenedzselési készségek fejlődését.

Mitől lesznek aduászok a munkaerőpiacon? Hogyan jutnak el ezektől a módszerektől a „foglalkoztathatósági készségekig”?

Az IB oktatási programjával és tanulási módszereivel válnak a fiatalok “független tanulókká”,

akik valóban felelősséget éreznek a személyes és szakmai fejlődésükért, képesek lesznek megoldásokat találni komplex problémákrabismeretlen helyzetekben, egy folyamatosan változó világban. 

Hogy néz ki egy óra az ISD-ben?

Egy nyolcadikos dizájn óra alatt arra kérik a diákokat, hogy próbáljanak egy stabil hídszerkezetet készíteni.

Ehhez szükség van kreatív gondolkodásra, az építési lehetőségek feltérképezésére, életszerű problémák megoldására, és arra, hogy szokatlan anyagokat párosítsanak egymással. A gyerekek csapatokban dolgoznak, megállapodnak a feladat során elérni kívánt célokban, valamint egymás között és a tanárral is folyamatos párbeszédben vannak az elért eredményekről, a felmerült kihívásokról.

Értékelések

A hagyományos iskolai értékelés legtöbbször úgy zajlik, hogy a kiadott anyagot bemagoló diák egy előre megadott időpontban dolgozatban számot ad róla. Függetlenül a körülményektől, a diák képességeitől vagy előzetes tudásától.

Az IB értékelési elvei mögött ezzel szemben a diákok készségei és tényleges tudása áll, és hogy hogyan tudják alkalmazni a tudásukat ismerős és ismeretlen szituációkban is.

Az ISD-ben a diák teljesítményét már a tanulás közbeni értékeli a tanár: folyamatos visszajelzést ad a feladat kapcsán, így a diáknak lehetősége van megérteni a hibát és kijavítani azt. Ezen kívül a tanár figyelembe veszi a diák előzetes tudását, hogy ennek megfelelően alakítsa ki a tanulási egységeket, így gyakorlatilag egyénre tudja szabni az oktatást.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére