Jelenlegi hely

Visszaveszi az Ikea a használtat vidéken is

A fenntartható fejlődést mindig szem előtt tartotta a svéd bútoróriás-lánc. Márciustól vidékre is kiterjeszti.

Visszaveszik a használt bútort

A svéd lakberendezési vállalat célkitűzése, hogy 2030-ra teljes mértékben megvalósítsa az úgynevezett körkörös gazdaságot. Ezért minden új termékét úgy tervezi már a kezdetektől, hogy azok más célból felhasználhatók, helyrehozhatók, újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők és újrahasznosíthatók legyenek annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb hulladék termelődjön.

Az IKEA helyi szinten két területen kísérletezik. Egyrészt szeretné a veszteségeket elkerülni, és minden keletkezett veszteséget visszaforgatni a gyártási láncába.

A cég Magyarországon a tavasz folyamán fogja elindítani a „Bútorok második élete” elnevezésű szolgáltatását, amely keretén belül vásárlóitól visszavásárolja azokat az ikea bútorokat, amelyekre már nincs szükségük. Az új szolgáltatás terveik szerint márciusban indul.

Az új, non-branded átvételi pontokat négy városban tervezik: Pécsett, Veszprémben, Kecskeméten és Debrecenben, továbbá a budaörsi és a soroksári áruházak után a budapesti Örs vezér téri áruháznál is létrehoznak egy önkiszolgáló csomagátvételi pontot. -jelentette be a vállalat a csütörtökön tartott sajtótájékoztatóján.

Az itt átvett bútorokat azután ezen a visszavásárlási áron értékesíti újra a leértékelt árú termékek részlegében (FYND). Termékeik minőségét nemcsak új, de az így újraeladott, használt bútorokra is vállalják, egy év garanciát biztosítanak rá. Így garantálják a termékek lehető leghosszabb ideig tartó használatát. Az átvételi pontokat külső cégek fogják üzemeltetni.

Tudod, honnan ered az IKEA elnevezés? A cég neve egy mozaikszó. Az első két betű az alapító, Ingvar Kamprad nevét, a harmadik Elmtaryd, a farmot jelöli, ahol felnőtt, a negyedik pedig szülővárosát, a svéd Agunnarydot. 

Az IKEA forgalma Magyarországon 20,5%-kal, 90,3 milliárd forintra nőtt. A magyarországi áruházakban több mint 6,7 millió látogató járt, akik közül 3,5 millióan vásároltak is. A magyar vásárlók 37,1 millió terméket vásároltak, és átlagosan 21 783 forintot költöttek vásárlásonként. Szintén sikeresek voltak az IKEA Éttermek és Bisztrók, ahol egy év alatt Magyarországon 4 millió vásárlót szolgáltak ki.

(Forrás: index.hu)

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A természet mosolya

Mit suttog az erdő?

Pályázat típusa: Természetvédelmi-irodalmi vers,-próza,-meseíró pályázatKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
A természet mosolya

A természet mosolya

Pályázat típusa: természetfotósKorosztály: több korosztály: általános iskolások és középiskolásokBeküldési határidő: 2025. június 20.
Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Stockholmi Ifjúsági Víz Díj

Pályázat típusa: tudományos - nemzetköziKorosztály: 15 - 20 éves középiskolásokBeküldési határidő: 2025. február 23.
Félévi bizonyítvány para: tényleg számít, vagy csak a szülők őszhajszálait szaporítja, avagy mit jósol a félévi bizonyítvány?

Félévi bizonyítvány para: tényleg számít, vagy csak a szülők őszhajszálait szaporítja, avagy mit jósol a félévi bizonyítvány?

Tudtad, hogy a január az egyik legstresszesebb hónap az iskolás gyerekek számára? Bizony a félévi bizonyítvány érkezése jelentős stresszt okozhat, miközben az év végi bizonyítvány már jóval kevesebb feszültséget szokott kiváltani.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére