Jelenlegi hely

Elismerés pedagógusoknak

Debrecen Város Kiváló Pedagógusa-díjakat és Debrecen Város Közoktatásáért kitüntető díjakat adott át Kósa Lajos polgármester a debreceni közgyűlés 2013. június 27-én tartott ülése keretében.

Debrecen Város Kiváló Pedagógusa-díjban részesült Kis Klára, a Debreceni Egyetem Arany János Gyakorló Általános Iskolájának pedagógusa, Kardosné Nagy Mária, a Pósa Utcai Óvoda vezetője és Petőné Horváth Mária, a Fazekas Mihály Általános Iskola igazgatója.

Kis Klára három évtizede pedagógus, 1990-től a Debreceni Egyetem Arany János Gyakorló Általános Iskolájának németnyelv-tanára, több mint egy évtizede vezetőtanárként dolgozik az intézményben.  Főiskolai és egyetemi hallgatók, tanító- és tanárjelölteknek évek óta adja át az idegen nyelv iránti elkötelezettségét, innovatív szemléletét.  Szaktanárként a német nyelv élményszerű oktatására törekszik, módszertani újításai a nyelvi kommunikációra helyezik a hangsúlyt.  Óráit drámapedagógiai ismeretei és tapasztalata miatt is kedvelik a diákok. 1999-ben alapította az iskolai színjátszó csoportot, színjátszóival magyar és idegen nyelvi versenyeken rendszeresen és eredményesen szerepelnek, munkáját számos elnyert díj és helyezés koronázta. Szakmai felkészültsége, tudatos pedagógiai tevékenysége révén az iskola egyik meghatározó személyisége. Lelkiismeretesség, kellő határozottság és megbízhatóság, kreativitás jellemzi.

Kardosné Nagy Mária 1989. augusztus 1. óta a Pósa utcai Óvoda vezetője. Odaadó, lelkiismeretes intézményvezető, aki nemcsak az óvodába járó gyermekekért tesz és tett sokat, hanem azok családjaiért is. Az óvodába járó gyermekek fejlődését folyamatosan nyomon követi, érdeklődik sorsukról.  Probléma esetén segítőkész, minden helyzetben megoldást talál vagy útmutatást ad. Adományokat juttat a nehéz sorsú családoknak, tanácsokat ad, és ha szükséges, segítséget nyújt a munkahelykeresésben is. A Lépésről–lépésre elnevezésű programnak köszönhetően a családtagok is bekapcsolódhatnak a gyermekek óvodai életébe. Több évtizede foglalkozik a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű óvodáskorú gyermekek nevelésével, melyet a szülők maximális elismerésével végez. Új modellt teremtett a hátrányos szociokulturális családokkal foglalkozó családsegítőkkel, speciális szakemberekkel és a szülőkkel való együttműködésben. Határtalan lelkesedése, innovatív törekvései, optimizmusa és a nehéz helyzetű családok iránt érzett elkötelezettsége minta értékű.

Petőné Horváth Mária, a Fazekas Mihály Általános Iskola igazgatója  31 éve gyakorolja a pedagógus hivatást.  Kezdetben napközis nevelőtanárként, majd szaktanárként, 1994-től az iskola igazgatójaként dolgozik. Munkáját nagy hozzáértéssel és lelkesedéssel végzi, vezetése alatt az iskola a hátrányos helyzetű gyermekek oktatása-nevelése terén nagy elismertségre tett szert.  Tevékenységét a folytonos megújulás, rugalmasság, szakmai alázat, nyitottság és empátia jellemzi.  Több alkalommal sikerrel koordinálta az intézményt érintő átszervezéseket. Vezetése alatt az intézmény Ökoiskola, Kiválóan akkreditált tehetségpont, Referenciaiskola címet kapott, és 1999-ben a nevelőtestület munkáját az önkormányzat Debrecen Város  Közoktatásáért-díjjal ismerte el.  Vezetői attitűdjében fontosnak tartja a csapatjátékot. Egy modern felfogású, és a hagyományos értékeken alapuló oktatási intézmény élén áll, melyet a szülők is értékelnek és elismernek.

Debrecen Város Közoktatásáért kitüntető díjban részesülhetett az a személy vagy közösség, akinek, vagy amelynek az oktató-nevelő tevékenységhez kapcsolódó, azt segítő munkája éveken keresztül kimagasló.

Ebben az évben három közösség részesült Debrecen Város Közoktatásáért kitüntető díjban: aGönczy Pál Utcai Óvoda, a Povolny Ferenc Szakképző Iskola és Speciális Szakiskolasajátos nevelési igényű, enyhe fokban értelmi fogyatékos tanulóinak nevelő-oktató munkáját végző munkaközössége, valamint a Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskola informatikai munkaközössége.

A Gönczy Pál Utcai Óvoda nevelési programja rendkívül szerteágazó és figyelemre méltó városi szinten. Az óvodapedagógusok által kidolgozott programban és ennek megfelelően a mindennapi munkában hangsúlyos az egészséges és környezettudatos életmódra nevelés. Ennek nyomán a józsai intézmény 2010-ben Madárbarát óvoda, 2011-ben Zöld óvoda címet nyert. Az óvoda kiemelt figyelmet fordít a testi és mentálhigiénés fejlődést támogató mozgásos, valamint az ének és irodalmi tevékenységekre. A Gönczy Pál Általános Iskolával közösen valósítják meg az Ovi-Suli programot, ami megkönnyíti a gyerekeknek az iskolába való átmenetet az iskolakezdés előtti három hónapos közös foglalkozások alkalmával. Az óvodapedagógusok képzettsége és elhivatottsága, a szakképzett dajkák és az egyéb dolgozók alázatos tevékenysége révén az óvoda kiemelkedő munkát nyújt a köznevelés terén. 
Az elismerést Deák Józsefné óvodavezető vette át.

A Povolny Ferenc Szakképző Iskola és Speciális Szakiskolában1998 szeptemberében 10 fővel indult el a sajátos nevelési igényű, enyhe fokban értelmi fogyatékos tanulók részére az építőipari szakmacsoportos képzés. Mára nemcsak építőipari, hanem faipari és gépészeti szakmában is folyik az oktatás, a tanulók száma eléri az 55-60 főt.  A képzést folytató munkaközösség hét tagja egy szaktanárból, öt gyakorlati oktatóból és egy gyógypedagógusból áll.  A munkaközösség tagjai a fogyatékos tanulók hatékony képzésének elősegítése céljából speciális módszertani ismereteket szereztek, gyógypedagógiai-asszisztens képzésen vettek részt, mely által a gyógypedagógussal közösen együttműködve hatékonyan tudják végezni a habilitációs és rehabilitációs munkát. Az évek során érzelmi és szakmai kötődés alakul ki a diák és tanár között, ennek köszönhetően komoly szakmai eredményeket tudnak elérni nemcsak az iskola falain belül, hanem azon kívül is. Tanulóik eredményesen szerepelnek sajátos nevelési igényű tanulók részére szervezett országos szakmai versenyeken, és a mentális tréning eredménye tükröződik vissza a  különféle területen elért versenyeredményekben is. A munkaközösség által oktatott tanulók több debreceni köznevelési intézményben végeznek és végeztek szakipari munkákat, melyek összértéke 2008-tól számítva eléri a közel 20 millió forintot. A munkaközösség tagjainak célja, hogy a sajátos nevelési igényű, enyhe értelmi fogyatékkal élő tanulók megtanuljanak dolgozni, értsék és értékeljék a kétkezi munkát, be tudjanak illeszkedni a társadalomba munkavégző emberként. A speciális munkaközösség idén 15 éves.  
Az elismerést Nyitrai-Polyák Anikó tanárnő, a munkaközösség vezetője vette át.

A Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskolainformatikai  munkaközösségének kiemelkedő munkásságát a nemzetközi szakképzési versenyek eredményei tükrözik.  Mind a „Worldskills”, mind az „Euroskills” szakképzési versenyeken előkelő helyezéseket érnek el a diákjaik évek óta. A versenyzők minden alkalommal elérték a nemzetközi szintet jelentő 500 pontot és 5 alkalommal megkapták a magyar csapat legeredményesebb versenyzője címet is.  A munkaközösség tagjainak munkája nemcsak a versenyekre történő felkészítésben éri el a világszínvonalat, hanem nagyon nagy számban képeznek munkaerőt a debreceni vállalkozások, cégek számára is. Példás az az együttműködés, amit az IT-Services debreceni telephelyével alakítottak ki a szaktudással rendelkező munkaerő-utánpótlás biztosítására, a gyakorlatorientált informatikai ismeretek oktatásával. Ennek eredményeként indult el a 2 éves OKJ-s informatikai képzés 2007-ben. Az együttműködés azóta is folyamatos. 
A díszoklevelet Pongor András tanár úr, a munkaközösség vezetője vette át.

Forrás: debrecen.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Minden gyereknek jár a mese

Minden gyereknek jár a mese

...a lét nagy kérdéseire sokszor találhatunk válaszokat gyógyító, segítő, terápiás mesékben is. A mese tehát nagyon fontos szerepet játszik az életünkben: adjuk meg a módját a gyerekkori mesélésnek és engedjük, hogy felnőttként is elkísérjen bennünket a varázsa, ameddig csak lehet. Pszichológus szakértő gyűjti csokorba gondolatait arról, hogy miért meséljünk, mikor milyen mesére lehet szüksége a gyerekeknek, oviskortól kamaszkorig egyaránt.
Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Hogyan neveljünk magabiztosabb gyerekeket? - 10 hasznos lépés

Gyorsan változó világunkban, ahol a gyerekekre nap mint nap számos kihívás vár és könnyen elfoghatja őket a bizonytalanság érzése, az önbizalom az egyik legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat.
Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Kapcsoljunk ki: a feltöltődést elősegítő tippek kamaszokkal!

Itt a tavasz, vele együtt az egyre több időt is töltünk a szabadban.  Szülőként komoly kihívás, hogy a kamasz gyerkőcök is valóban élvezzék a kinti tartózkodást, és ne állandóan a mobiljukat akarják nyomogatni.
Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Aludj jól: tippek a pihentető alváshoz!

Az alvás kulcsfontosságú a test-lelki egészségünk szempontjából. Mégis sokan úgy vélik, hogy nincs szükségük túl sok alvásra.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére