Jelenlegi hely

Mi volt ma az oviban? – Így kérdezd!

Hogyan kezdeményezzünk beszélgetést óvodás gyerekünkkel? Természetes, hogy kíváncsiak vagyunk, mi minden történt vele, de kérdéseinkre sokszor nem kapunk kimerítő választ. Adunk néhány tippet a beszélgetésindításhoz.

Bizalmi légkörben

Otthonos környezetben, meghitt pillanatokban nagyobb kedvük van mesélni: sok gyereknél elalvás előtt az ágyban, vagy esti mese után, fürdés alatt vagy vacsora közben jön el ez az idő.

Játék közben

A játékából, rajzaiból sok dolgot láthatunk, ahogy az érzéseit, élményeit, az óvodai szituációkat eljátssza, lerajzolja. A bábjáték is segítségünkre lehet, hogy megtudjuk, mi foglalkoztatja a gyerekünket. Ha nem ő, hanem a báb "beszél", akkor könnyebben elő jönnek a szavak. 

Mutass példát!

Ha elmeséled neki egyszerűen, de őszintén, hogy mi történt veled aznap, hamarabb megnyílik, szívesebben megosztja veled a saját élményeit. A példamutatás mellett azért is hasznos ez, mert könnyebben bekapcsolódhat a beszélgetésbe, eszébe juthat valami, ami vele történt.

Konkrét kérdések

Érdemes pontosan megfogalmazott, de nem túl hosszú kérdést feltenni, amire nem általános, hanem konkrét válasz adható. Olyat is kérdezhetsz, amire néhány lehetőségből tud választani. Pl.:

  • Kivel játszottál ma?
  • Mit mesélt ma az óvó néni?
  • Ki volt a párod séta közben?
  • Mi a kedvenc helyed a csoportszobában?
  • Minek örültél a legjobban?
  • Mivel szeretsz játszani?
  • Voltatok az udvaron?
  • Ki mellett szeretsz ülni, és ki mellett nem?

  • Kit hívnál meg a szülinapodra?
  • Mit rajzoltál?
  • Mi volt az ebéd?
  • Ki mellett ültél?
  • Aludtál?
  • Milyen új dalt, mondókát tanultatok?
  • Milyen mesét olvastatok alvás előtt? 
  • Mi volt a legviccesebb a mai napon?
  • Ki a legjobb barátod? Miért pont ő?
  • Ha lenne egy varázspálcád, mit varázsolnál át és mire? Miért?
  • Mit szeretsz a legjobban az oviban?
  • Mi az, amit nem szeretsz az oviban?

- Budapestimami -

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére