Jelenlegi hely

Három hajdú-bihari pedagógus vált Boldogságóra nagykövetté

A Boldogságóra program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, bármely óvoda vagy iskola működésébe beépíthető. Új nagyköveti programjába három hajdú-bihari pedagógus is bekerült.

Bezzeg Andrea, Dombi Imréné Marica és Fenyves Angelika pedagógusként hosszú évek óta hisznek a Boldogságóra program módszertanában. Elhivatottságukat és szakmai sikerüket ez a nagyköveti kinevezés is megerősíti, gratulálunk nekik!

Boldogságóra Pedagógus Nagyköveti program

A Boldogságóra Pedagógus Nagykövetei olyan pedagógusok, akik kiemelt szerepet vállalnak a Boldogságórák működésében, a Boldogságóra Program közösségének összetartásában, fejlesztésében és a Program missziójának terjesztésében.

Több mint 7000 pedagógus vesz részt a programban, közülük választottak ki most új, Nagyköveti programjukhoz országosan 30 főt. Ők mindennapi munkájuk mellett különböző projektekben, programokkal képviselik ezt az egyedülálló élménypedagógia módszert. Például szakmai napok, a helyi közösséget megszólító programok szervezésében, műhelymunkákban vesznek részt. Hajdú-Bihar vármegyéből debreceni, derecskei és alsójózsai pedagógusok is nagykövetekké váltak, akik a következőket mondták a programról.

Boldogságóra az óvodákban, iskolákban

A program jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztás és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztése összhangba kerüljön. Sőt, a szülők bevonására is lehetőséget nyújt ez az élménypedagógiai módszertan, mely a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épül.

A Boldogságóra programról részletes információk ezen az oldalon olvashatóak.

A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította útjára Boldogságóra Programját, amely mára közel 1500 óvodában és iskolában a mindennapok fontos része. 

A Pozitív Pedagógia és Nevelés Program vezetője, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke, így a boldogságórák fővédnöke: Prof. Dr. Bagdy Emőke. A program tudományos szaktanácsadója: Prof. Oláh Attila

Hajdú-Bihar megyei nagyköveteink

Bezzeg Andrea, Alsójózsai Kerekerdő Óvoda

A Boldogságóra Program megismerése előtt is az érzelmi intelligencia volt az egyik érdeklődési területe.  Társszerzőként 10 témafeldolgozó mesét írt, gondolatébresztőkkel, mondókákkal is kiegészítette, mindezt az óvodai korosztály számára készített kézikönyvben és az ehhez kapcsolódó munkafüzetben jelent meg, melyek összeállításában vett részt.
"Hiszem, hogy az önfeledt mosoly a közös játék a gyermeki és szülői bizalom olyan erővel bír, amely minden pedagógus éltetője. Lelki gazdagság ez. Talán az egyik legnagyobb élményem: amikor egy édesapa felhívott és elmondta milyen jó, hogy belépett a házuk ajtaján az ölelés. Ezt 6 éves fiának köszönheti aki „boldogság morzsákat csipegetett.” Több alkalommal jelent meg cikkem a Boldogságóra Program blog oldalán. Az írás számomra önkifejezés és terápia is egyben, s ha ezzel még adhatok is, az engem is jó érzésekkel tölt el. Ezt a jövőben is szeretném folytatni."

Dombi Imréné Marica, Derecskei Bocskai István Általános Iskola

Több mint 30 éves pedagógiai tevékenységében mindig fontos értéket képviselt a tanítványai érzelmi intelligenciájának fejlesztése.

„ ... hiszem, hogy nem az fogja sikeres emberré tenni gyermekeinket, amit mi teszünk értük, hanem az, ha megtanítjuk nekik, mit tegyenek meg önmagukért. Ahány gyerek, annyi egyéniség, annyi különböző világ, háttér, ahonnan érkeznek, és nagyon nehéz megtalálni mindenkihez az utat, de a pozitív pszichológia és a bátorító pedagógia nagy segítség ebben."

Fenyves Angelika, debreceni Sípos Utcai Óvoda

2017 óta elhivatott, lelkes megvalósítója a boldogságóráknak, Boldogságóra Mentor és mint Fejlesztő Innovátor Mesterpedagógus, 2023-2026 közötti időszakban pedig, mint az Oktatási Hivatal Bázisintézményi koordinátora

"A program megvalósítása során szerzett pozitív tapasztalatok, eredmények, szülői visszajelzések megerősítettek abban, hogy az élményprogram időszerű és napjainkban nagy jelentőségű. ...  már nem csak saját intézményen belül, hanem tágabb szakmai körben is segítem a boldogságórák szemléletének megismerését, gyakorlati megvalósításának lehetőségeit." 

Jelenleg 37 óvoda és iskola vesz részt a Boldogságóra programban Debrecenben. A debreceni oktatási intézményeinek listáját itt lehet megtalálni.

ADL - Debrecenimami

Forrás

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Dalolva búcsúztassuk a telet – a legjobb farsangi dalok és mondókák összegyűjtve

Dalolva búcsúztassuk a telet – a legjobb farsangi dalok és mondókák összegyűjtve

A farsangi időszak mára főként a gyerekek mulatságáról szól. Ehhez a vidám ünnephez gyűjtöttük össze a legjobb farsangi dalokat és mondókákat, melyek garantáltan feldobják a hangulatot, és még emlékezetesebbé teszik a közös pillanatokat!
7+1 szokatlan farsangi szokás, amit tuti nem ismersz

7+1 szokatlan farsangi szokás, amit tuti nem ismersz

Tudtad, hogy a farsang nemcsak mulatságról, hanem ma már furcsa hagyományokról is szólt? A vízkereszttől húshagyókeddig tartó időszak tele van különös, ma már szinte elfeledett népszokásokkal. Egyes hagyományok vidámak, mások meghökkentőek – nézzük, hányat ismersz közülük!
Vízkeresztől a farsang farkáig - népszokások és babonák

Vízkeresztől a farsang farkáig - népszokások és babonák

Ez a régies kifejezés tulajdonképpen a farsang vasárnaptól húshagyó keddig tartó három utolsó farsangi napra, a farsangi időszak végére vonatkozik. Izgalmas, mulatságokkal, babonákkal, különleges népszokásokkal teli időszak.
5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére