Jelenlegi hely

Debrecen - Boldogfalva Óvoda pallagi telephelye

Cím: 4002 Debrecen, Manninger u. 6.
Tel: 52/315-723 

Intézményvezető: Vargáné Aranyász Éva

http://boldogfalvaovi.hu

Szakmai bemutatkozás

Pedagógiai  Programunk az Országos Alapprogramra épül, azzal összhangban készült.

A Tevékenységközpontú Óvodai Nevelési Program adaptációját készítettük el figyelembe véve adottságainkat, eredményeinket és hagyományainkat.

Gyermekképünk: Az óvodáskorú gyermekek testi, szellemi fejlődésének megvannak az életkornak megfelelő állomásai. Ezeket a maga fejlettségének és fejlődésének természetes ütemén, "járásán" keresztül kell elérnie és meghaladnia.

Ahogyan Nyíri Tamás is mondja: " A gyermek játszani akar és minden játékánál szüksége van a maga által szabott mértékre."

Ebben pedig döntő szerepe van az egymásra utalt nevelési tényezőknek: a családnak, az óvodának, a közvetlen társadalmi környezetnek és azok közösségeinek.

A gyermeki személyiséget úgy definiáljuk, mint az egyedi, megismételhetetlen, mással nem helyettesíthető individuum és szociális lény aktivitását.

Óvodakép: A pedagógiailag segített, ösztönzött szocializáció minél teljesebb megvalósítására törekszünk. Ez komplex életfeladat, a szociális tanulás intenzív formája. A 3-7 éves korú gyermekek életkorának megfelelően olyan nevelési-képzési programot valósítunk meg, amely a továbbiakra nézve meghatározó jellegű.

Nevelési célkitűzésünk: A gyermekek társadalmi gyakorlatra való általános felkészítése, amely magában foglalja a teljes gyermeki személyiség fejlesztését, az életre való felkészítést, az iskolai életmódhoz, szándékos tanuláshoz szükséges képességek fejlesztését a tevékenységeken keresztül és a tevékenységek által. A képességek fejlesztésében a kommunikációra és a kooperációra való képesség kialakítására törekszünk valamennyi nevelési helyzetben.

Fő feladataink:

  • egészséges életmódra nevelés
  • érzelmi szocializáció
  • értelmi szocializáció
  • együttműködési és érintkezési képességek fejlesztése

Alapelveink: 

  • a gyermekek középpontba helyezése, a nevelés   elsődlegességének       hangsúlyozása,
  • szükségletek kielégítése a szükségletek hierarchiájának figyelembevételével,
  • kiemelt hely a cselekvésnek és tevékenységeknek,
  • törekszünk az esélyegyenlőség megteremtésére,
  • pedagógiailag segített, ösztönzött  szocializáció,
  • differenciált egyéni fejlesztés a közösség keretein belül,sürgetésmentes egyéni utak biztosítása,
  • a gyermeki önállóság határainak fokozatos szélesítése
  • a gyermek tisztelete, jogainak ismerete és érvényesítése

Tanulás szervezeti keretei:

társadalmi gyakorlat belső összefüggéseit tükröző komplex foglalkozás:

  • művészeti tevékenységek     (ábrázolás, zenei tevékenység, verselés, mesélés)
  • természet, társadalom, ember

társadalmi érintkezést megalapozó komplex foglalkozás:

  • matematikai nevelés
  • anyanyelvi nevelés – nyelvi játékok

mindennapi testnevelés, egészséges életmód

  • testnevelés foglalkozás tornateremben, tornaszerek használata
  • testnevelési játékok
  • torna a szabadban
  • láb és tartásjavító torna
  • szükség esetén gyógytestnevelés
  • só és klímaterápiás szoba használata heti 1 alkalommal

Szülői támogatással speciálisan felvállalt tevékenységek

  • angol nyelvű játékok heti 2 alkalom
  • úszás
  • focisuli
  • sakk tanfolyam életkornak megfelelően

Szervezeti keretek:

Az óvoda székhelyén a gyermekcsoport szervezés életkor szerint történik .

A telephelyen pedig vegyes életkorú gyermekek szerveződnek egy csoportban.

Az óvodapedagógusok munkarendjét úgy szervezzük, hogy optimális legyen arra a feladatra miszerint minden korosztály életkorának és fejlettségi szintjének megfelelően fejleszthető legyen.

Az óvodapedagógiai feladatok végzéséhez szakmai felkészültséggel, szakképesítéssel valamennyi óvónő rendelkezik. Szakképesítésük mellett személyiségük, rátermettségük, képességeik és a pedagógus pálya iránti elhívatottságuk egyaránt alkalmassá teszi őket feladataik ellátására, a megváltozott körülményekhez igazodó, azokat szem előtt tartó magatartásra.

Az alapvető szakmai tudás és felkészültség mellett speciális képzettség is szolgálja a nevelés- képzés sokoldalúbbá és teljesebbé tételét.

Valamennyi nem pedagógus dolgozó rendelkezik munkaköréhez, feladatainak ellátásához szükséges szakmai képesítéssel, jártassággal. Jellemző a munkakörük ellátásában tanúsított magatartásukra az óvónőkkel való jó együttműködés szándéka és készsége.

Logopédusi ellátás a Pedagógiai Szakszolgálat munkatársainak köszönhetően biztosított külső szakember részvételével.

Az óvoda székhelyén  saját főzőkonyhával rendelkezik.

Programunk kitűzött nevelési célját a gyermek szükségleteinek és képességeinek figyelembe vételével, az egyéni adottságaiból kiindulva lehetséges megvalósítani.

Pedagógiai programunk nem egyoldalú gyermekközpontúságot hirdet, nem abszolutizálja a gyermeki szükségleteket és az óvodáskori adottságokat. Ezeket alapnak tekinti a nevelés alapnormáinak megvalósításához.

 

A Debrecenimami 2012 őszi "A mi óvodánk" című pályázata keretében több szülő osztotta meg gyermeke óvodájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket itt olvashatod:

    • Mert a dajkanéni és az óvónénik szuperek és nagyon jó programokat szerveznek óvodai szinten a gyerekeknek.
    • Egy másik óvodában kezdtünk, de úgy éreztük, hogy az nem megfelelő és ebben az "új" oviban találtuk meg azokat a dolgokat, amiket fontosnak tartunk: szeretik a gyerekeket és nemcsak akkor, ha aranyosak és kedvesek, hanem akkor is, ha rossz napjuk van és azokat is, akik nehéz természetűek. Nyugodtan, türelmesen és következetesen bánnak velük és nagyon fontosnak tartják, hogy megtanítsák nekik a társaik szeretetét és a többiek kívánságainak, érzéseinek tiszteletben tartását, vagyis nagy hangsúlyt fektetnek a társas kapcsolatok ápolására. A képességfejlesztést is kiválóan megoldják, kisebb korban észrevétlenül, a mindennapos dolgok keretében, nagyobb korban pedig külön foglalkozásokkal. Ami még fontos, hogy gyönyörű, rendezett környezetben lehetnek a gyerekek bent és kint egyaránt. Számos külön elfoglaltságra is van lehetőség, pl. angol, foci, torna. De ami talán a legfontosabb, a gyerekek jól érzik magukat az óvodában és szívesen mennek.
    Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
    Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

    Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

    Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Neked ajánljuk!

    Hová tűnt ez a nyár, hol van az én nyaralásom?

    Hová tűnt ez a nyár, hol van az én nyaralásom?

    Az idei nyaralásból, ha valamit megtanultam, az az, hogy a közös nyaralást is tanulni kell. Tanulni, hogy jól tudjunk együtt nyaralni.
    Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

    Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

    Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
    Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

    Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

    A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
    A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

    A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

    A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz, azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.

    Partnereink

    Ugrás az oldal tetejére