Jelenlegi hely

Milyen lehet az élet egy nemzetközi iskolában Debrecenben?

Milyen lehet egy olyan iskola, mely nem a Nemzeti Alaptanterv mentén oktat? Hogyan és mit tanulnak a diákok egy olyan intézményben, ahol mások a fókuszok, mások a követelmények és másképp telnek a hétköznapok? Valóban egy Nemzetközi Érettségivel jobban boldogul a gyerek az élet és munka világában?

A Debreceni Nemzetközi Iskola (ISD) a negyedik évében jár és még mindig sokak számára egy kérdőjel.

Valójában mitől más ez az intézmény, mint egy magyar állami iskola?

Az a szülő, aki úgy dönt, hogy ez a megfelelő iskola a gyermeke számára, bizalmat szavaz egy olyan oktatási rendszernek, melyből Magyarországon viszonylag kevés példa van, Kelet-Magyarországon pedig egyedülálló. Az a szülő hisz abban, hogy a korral az oktatásnak is változnia kell.

2022-ben olyan elvárásokkal szembesülnek a frissen érettségizett, diplomázott fiatalok, melyről senki nem beszélt nekik a tanulmányaik alatt.

> Hogyan dolgozz együtt másokkal hatékonyan? Olyanokkal, akiknek eltérő a gondolkodásuk, a véleményük, különbözőek az erősségeik és gyengéik.
> Tarts egy prezentációt a kollégáidnak. Mondd el a véleményedet tényekkel alátámasztva, győzz meg mást egy kulturált vita keretein belül.
> Találd meg a hibát a rendszerben, vagy tegyél hatékonyabbá egy folyamatot. Ne állj meg, ha már betanultad a munkádat, hanem fejleszd magad, fedezz fel valami újat.
> Hogyan kezdj bele egy vállalkozásba és mi kell a sikerességéhez?

Röviden: az ISD abban más, hogy a valódi élettel kapcsolatos kérdésekre keresik az oktatók a diákokkal a választ.

Óvodás kortól az érettségiig, a gyermek korának megfelelően fejleszti azon képességeket, melyekkel a felsorolt elvárások természetes és megszokott feladatok lesznek a fiatalok számára. A tanterv és az oktatók rávezetik a tanulókat arra, hogy olyan területre összpontosítsanak, amiben jók, mindezt úgy, hogy maguk fedezik fel erősségeiket. Tudatosítják bennük, hogy maguknak tanulnak, saját felelősségük a fejlődésük.

„Amit hallasz elfelejted, amit látsz, megjegyzed, amit csinálsz megtanulod”, szól a mondás Konfuciustól.
Amíg egy diák nem látja a megtanulandó anyag értelmét és hogy hogyan tudja azt az életében hasznosítani, nagyon rövid időn belül feledésbe merül a tudás és a kárba vész a sok befektetett munka.

Még számos egyéb kérdés is felmerülhet egy szülőben ezzel az új iskolával kapcsolatban.

Ezen kérdéseket január 21-én feltehetik az ISD nyílt napján, ahol felfedező játékon vehetnek részt az óvodások és közös, bemutató órán az alsó tagozatos diákok.

Ha kíváncsi a részletekre, az ISD honlapján megtalál minden információt, valamint a részvételhez szükséges regisztrációs lehetőséget. Az iskola kedvcsináló videója ITT érhető el.

Szponzorált tartalom

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Készíts vajsört, kalandozz a középkori Angliában!

Készíts vajsört, kalandozz a középkori Angliában!

Lehet, hogy a vajsör már 500 éve létezik? Vajon amit Harry Potter és barátai isznak, ugyanaz lehet, mint a középkori? Nyomtasd ki a középkori stílusú receptünket és már mehet is a főzés!
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére