Jelenlegi hely

A Stephens-Sarlós program: Megoldás az idegrendszeri éretlenség okozta problémákra

Időpont: 2024. május 31., péntek, 18.00 között 
Helyszín: VOKE Egyetértés Művelődési Központ (4034 Debrecen, Faraktár u. 67.)

Megoldás az idegrendszeri éretlenség okozta problémákra
Dr. Stephens-Sarlós Erzsébet előadása első alkalommal Debrecenben!

Az előadó dr. Stephens-Sarlós Erzsébet gyógytestnevelő, szenzomotoros terapeuta huszonkét éve foglalkozik fejlesztéssel.

Kifogyhatatlan panaszok?

A gyerek nem tud figyelni, képtelen egy feladatban benne maradni. Nem nyeli le, csak a pépeset, vagy épp nem eszik, csak darabos ételt.
Tizennégy éves, és éjszaka még mindig szopja az ujját. Beszédhibája van, ami nem javul. Nem tudja elviselni a legkisebb változást sem. Olvashatatlanul ír. A legkisebb címkét is ki kell vágni a ruhából, mert szúrja. Nem tud este elaludni. Kényszermozgása van, ami, ha netán elmúlna, rögtön ott egy másik. Rágja a körmét. Utál minden sportot. Nem tud két percig a fenekén megülni. Ügyetlen, képtelen összerendezni a mozgását. Leeszi magát. Lábujjhegyen jár. Magányos.

Ezer dolog rejtőzhet a tünetek háttérben, időnként organikus (szervi) elváltozás, genetikai probléma, anyagcserezavar, hormonális okok, sérülések, traumák vagy éppen az ingerszegény vagy túlságosan ingergazdag környezet.

Ám a fentieken kívül van még egy lehetséges ok, amely ott bujkálhat minden egyes felsorolt gond mögött. Egy, a háttérben sunnyogó, majdhogynem megfoghatatlan „jelenség”, ami sok gyermek és felnőtt életét keseríti meg, de kezelhető, megszüntethető:

AZ IDEGRENDSZERI ÉRETLENSÉG.

Az eltérő idegrendszeri fejlődés tünetei sok kellemetlenséget okoznak a gyerekek, majd felnőttek életében. Az érzékeléssel és mozgással kapcsolatos fejlődésben keletkezett zavar
tünetei ráadásul gyakran nagyon hasonlóak – így könnyen összetéveszthetők – bizonyos „címkézett” zavarokéval. Ezért azokat a problémákat, amiket (néha tévesen) figyelemzavarként, hiperaktivitásként, ADHD-ként, autizmus spektrumzavarként, mozgáskoordinációs zavarként, diszlexiaként, diszgráfiaként, diszkalkuliaként diagnosztizálnak, valójában gyakran a visszamaradt csecsemőkori reflexek, az elakadt szenzomotoros fejlődés okozzák.

Elakadás?

Ezekben az esetekben a probléma jóval egyszerűbben megoldható, mint gondolnánk. Ha valóban idegrendszeri éretlenség áll a gond háttérben, a tünetek nagy része – sőt olykor a
teljes probléma – bizonyos célirányos gyakorlatok végzésével megszűnik vagy jelentősen enyhül. Sajnos vannak olyan jellegű veleszületett vagy szerzett anomáliák, amelyeket
jelenlegi tudásunk alapján nem lehet orvosolni. Ám amennyiben "csak" az idegrendszer megkésett éréséről van szó, a megfelelő gyakorlatok elegendő számú elvégzése csodákra
képes.

Erre való a Stephens-Sarlós-program, amelyről bátran elmondható, hogy berobbant a köztudatba: a doktornő könyvét tavalyelőtti megjelenése óta már közel huszonötezren vásárolták meg, időközben megjelent angolul, és készül a román kiadás is.

Dr. Stephens- Sarlós Erzsébettel hamarosan végre személyesen is találkozhatunk Debrecenben - a Nyitott Akadémián tart izgalmas előadást a témáról, sok újdonsággal.

A jelentős mennyiségű – nagyrészt külföldi – szakirodalom tanulmányozása mellett közel háromezer gyermek fejlesztése során szerzett tapasztalataira és doktori kutatásának eredményeire építve írta meg művét és hozta létre előadását. Kutatása fontos hozzájárulás az érintettek egészségnek és életminőségének javításához, hiszen ebben a témában igen kevés a magyarul hozzáférhető irodalom. Olyan könyv pedig, mely reflexintegráló gyakorlatokat is tartalmaz, az egész világon „hiánycikk”.

Az előadást 2024. május 31-én 18:00 órától hallgathatjuk meg a VOKE Egyetértés Művelődési Központban. Az előadás után kérdezni is lehet a szakembertől, aki dedikálja is a helyszínen kedvezményes áron megvásárolható műveit.

A rendezvény helyjegyes, így a helyfoglalás NEM érkezési sorrendben történik!

Jegyek személyesen is kaphatók >>> a VOKE Egyetértés Művelődési Központ jegypénztárában.

>>> ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS ITT

Az előadás szervezője a Nyitott Akadémia - pszichológiai ismeretterjesztő előadás- és könyvsorozat kiadója és koordinátora.


Még több családi program érdekelne? Hírlevelünkkel nem maradhatsz le semmiről!

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Kuckózós esték gyerekekkel: 7 varázslatos program otthonra

Kuckózós esték gyerekekkel: 7 varázslatos program otthonra

Ahogy rövidülnek a napok és egyre korábban sötétedik, mindannyian vágyunk egy kis meghittségre. A november a kuckózás hónapja: forró ital, puha takaró, gyertyafény, és persze a gyerekzsivaj, ami mindezt élettel tölti meg. Ha nincs kedvetek minden este a tévé elé ülni, próbáljátok ki ezeket az egyszerű, mégis varázslatos ötleteket, amikkel az otthoni esték is különlegessé válnak.
Elfeledettnek hitt betegség okoz súlyos fertőzéseket avagy mit kell tudni a szamárköhögésről

Elfeledettnek hittük, de súlyos fertőzést okoz - Mit kell tudni a szamárköhögésről

Barátságosnak hangzó neve jellegzetes tünetére utal: a beteg erős köhögés közben a szamár hangjára emlékeztető elnyújtott hangot hallat. 1954 óta kötelező ellene a védőoltás. Általában ezzel úgy hisszük, hogy le is tudtuk egy életre. Pedig nem!
5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

5 apró szokás, amitől kiegyensúlyozottabb lesz a családi élet

Van, amikor minden egyszerre történik: a gyerekek beszélnek, a táska nincs bepakolva, a vacsora odakozmál, és persze épp akkor csöng a telefon. Ilyenkor a „kiegyensúlyozott családi élet” kifejezés leginkább egy távoli álomnak tűnik. Pedig nem a nagy, drámai változások segítenek, hanem azok az apró szokások, amik csendben, lassan átrendezik a napjainkat.
5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

5 dolog, amit a természet jobban tanít, mint bármelyik iskola

Gyerekkorunkban magától értetődő volt, hogy kint játszunk. Faleveleket gyűjtöttünk, kavicsokat raktunk sorba, vagy csak lestük, ahogy a hangyák jönnek-mennek a járdán. Ma sok gyerek idejének nagy része zárt térben telik: iskola, otthon, képernyő.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére