Jelenlegi hely

A Debreceni Nemzetközi Iskola oktatási módszerei: mitől lesznek a diákok önálló, kreatív tanulók?

Milyen szempontokat találunk fontosnak iskolaválasztáskor? Vajon mitől lesznek aduászok gyermekeink a munkaerőpiacon? Nehéz döntés, rengeteg a szempont, a tanár személyétől kezdve a tanterven át, a tanítási módszerig, vagy akár az iskola elhelyezkedéséig.

Vajon mérlegeljük a folyamatosan változó jövőre való felkészítést? A ma általános iskolát kezdő gyerekek 65%-a végül teljesen új, még nem létező munkakörökben fog dolgozni – ez derült ki a Világgazdasági Fórum 2016-os “A munkahelyek jövője” című kutatásából.

Nem könnyű a pedagógusoknak a megszokások, a bevett rutin és az állami kerettanterv mellett alkalmazkodniuk az új kihívásokhoz. Még nehezebb a diákokat pedig fel kell készíteni arra, hogy megbirkózzanak a kiszámíthatatlan jövőbeli élethelyzetekkel.

A 10-15 év múlva szükséges készségek teljesen különbözőek, mint amire most vagy évtizedekkel ezelőtt szükségünk volt. Nyilvánvaló, hogy az oktatásnak lépést kell tartania ezzel a fejlődéssel.

A Debreceni Nemzetközi Iskola (ISD) az International Baccalaureate, azaz a Nemzetközi Érettségi oktatási rendszerét használja.

Ennek az alapjait érdemes megismerni:

1.A tanítás kutatásra épül: 

nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a tanulók megtalálják az információkat és egyre átfogóbban megértsék azt.

2.A tanítás a megértésre összpontosít: 

a témák feldolgozása a megértés elmélyítése érdekében történik. Ez segít a tanulóknak az összefüggések megértésébeni, így tudják átültetni a tanult anyagot valós élethelyzetekbe és ennek köszönhetően emlékeznek egy életen át a megtanultakra.

3.A tanítás a hatékony csapatmunkára és együttműködésre épít: 

ez nemcsak a diákok közötti csapatmunkára, de a tanárok és a diákok közötti együttműködésre is vonatkozik. Az egész osztálynak egy közös célja van: a tanultak valódi megértésére, hiszen csak így marad emlékezetes a tananyag.

A tanárok hogyan készíthetnek fel egy tanuló arra, hogy megértse: a tanulás a saját felelőssége?

Ehhez fontos, hogy a diák önálló tanulóvá váljon, képes legyen egyedül összetett feladatok megoldására.

Az IB oktatási program hétköznapi helyzetekhez és kihívásokhoz kapcsolódó esettanulmányok (problémamegoldás) segítségével fejleszti a diákok készségeit.

Míg a tanulási módszerei elősegítik a szociális, kutatási, gondolkodási, kommunikációs és önmenedzselési készségek fejlődését.

Mitől lesznek aduászok a munkaerőpiacon? Hogyan jutnak el ezektől a módszerektől a „foglalkoztathatósági készségekig”?

Az IB oktatási programjával és tanulási módszereivel válnak a fiatalok “független tanulókká”,

akik valóban felelősséget éreznek a személyes és szakmai fejlődésükért, képesek lesznek megoldásokat találni komplex problémákrabismeretlen helyzetekben, egy folyamatosan változó világban. 

Hogy néz ki egy óra az ISD-ben?

Egy nyolcadikos dizájn óra alatt arra kérik a diákokat, hogy próbáljanak egy stabil hídszerkezetet készíteni.

Ehhez szükség van kreatív gondolkodásra, az építési lehetőségek feltérképezésére, életszerű problémák megoldására, és arra, hogy szokatlan anyagokat párosítsanak egymással. A gyerekek csapatokban dolgoznak, megállapodnak a feladat során elérni kívánt célokban, valamint egymás között és a tanárral is folyamatos párbeszédben vannak az elért eredményekről, a felmerült kihívásokról.

Értékelések

A hagyományos iskolai értékelés legtöbbször úgy zajlik, hogy a kiadott anyagot bemagoló diák egy előre megadott időpontban dolgozatban számot ad róla. Függetlenül a körülményektől, a diák képességeitől vagy előzetes tudásától.

Az IB értékelési elvei mögött ezzel szemben a diákok készségei és tényleges tudása áll, és hogy hogyan tudják alkalmazni a tudásukat ismerős és ismeretlen szituációkban is.

Az ISD-ben a diák teljesítményét már a tanulás közbeni értékeli a tanár: folyamatos visszajelzést ad a feladat kapcsán, így a diáknak lehetősége van megérteni a hibát és kijavítani azt. Ezen kívül a tanár figyelembe veszi a diák előzetes tudását, hogy ennek megfelelően alakítsa ki a tanulási egységeket, így gyakorlatilag egyénre tudja szabni az oktatást.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Jó hírünk van! Maszat és Hóchóc Debrecenbe jönnek!

Jó hírünk van! Maszat és Hóchóc Debrecenbe jönnek!

Képzeld el, milyen lenne, ha a gyerkőcöd kedvenc meséje egy varázslatos színházi élménnyé válna! Most itt a lehetőség, hogy együtt fedezzétek fel Maszat kalandjait élőben!
Válaszd a szezonálist!

Válaszd a szezonálist!

Korábban természetes volt, hogy a boltok polcain vagy a piacokon csak szezonális zöldségek és gyümölcsök közül választhattunk. A mai fogyasztói társadalmunkban viszont már elvárás, hogy januárban is kapható legyen eper vagy paradicsom. Persze hümmögünk az árakon, na és persze az ízeken….
Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére