Igazgató: Dr. Feketéné Tunyogi Ildikó Mária
Bemutatkozásunk:
A Debreceni Bolyai János Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1978 óta működik. Megalakulása óta a szakmai fejlesztés, az új kipróbálásának igénye jellemzi az iskola pedagógiai tevékenységét. Helyi pedagógiai programja az alapvető készségek és képességek, kulcskompetenciák biztos kialakítását tűzte ki célul. A gyermek számára a pedagógusok igyekeznek minél szélesebb körű lehetőséget biztosítani felzárkóztatásra, tehetséggondozásra és a szabadidő hasznos eltöltésére. Differenciált bánásmóddal, a tanulók aktuális tudásához igazodó tanórákkal, a szaktárgyi szakkörökkel, a felzárkóztató foglalkozásokkal lehetőséget nyújtanak az ismeretek begyakorlására, a problémamentes továbbhaladás biztosítására.
- 2004 szeptemberétől összetett közoktatási intézményként működik, amelyben 8 osztályos általános iskolai képzés és alapfokú művészetoktatás folyik.
- A művészetoktatás 2008. évben kiváló minősítést kapott. 2009 óta az iskola Tehetségpont.
- 2011-ben és 2014-ben is elnyerte a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által adományozott Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet a matematika-, idegen nyelv oktatás, sport és művészetoktatás területen.
- 2013-ban az Örökös ÖKOISKOLA cím elnyerését követően az egész intézmény kiemelt feladata a környezeti - és egészségnevelés.
- 2016 szeptemberében megkezdődött a mérési és fejlesztési rendszer kialakítása az intézményben, mely segítségével a kritikus kognitív készségek egyénre szabott mérését és fejlesztését eredményesen végezzük.
- 2020 szeptemberében elnyerte a Fogyasztói Tudatosságra Nevelő Iskola címet
- Projektoktatást lehetővé tevő témaheteket tartunk:
- ÖKO hét
- Művészetek hete
- Nyelvek hete
- Egészséghét
- „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét
- Digitális Témahét
- Fenntarthatósági Témahét
Az iskola bemutatkozó videója IDE KATTINTVA nézhető meg.
Ezen a videón megtekinthető a a 2022/23-as tanév leendő elsős tanítóinak bemutatkozása.
A tanulócsoportok jellemzői a 2022/2023-as tanévben
Az alkalmazott módszer jellemzői
- Az alsó tagozatban nagyfelmenő rendszerben, tantárgycsoportos oktatás folyik. Minden osztályt legalább két tanító vezet, úgy, hogy a tantárgyakat és a szabadidős tevékenységeket is megosztják egymás között. Ennek következtében a szülők mindkét tanítóval találkozhatnak személyesen egy héten belül, amikor délután jönnek gyermekükért.
- Az olvasástanítás a hagyományos elemző – összetevő (analitikus – szintetikus) módszerrel történik, azaz a gyermek az egyes betűk összekapcsolása útján, egyéni képességeinek megfelelő tempóban tanul meg olvasni.
- A különleges bánásmódot igénylő tanulókat fejlesztőpedagógusok is segítik. Egyéni bánásmóddal, differenciált óraszervezéssel igazodnak tanulóik képességeihez.
- Az intézmény valamennyi osztályában nagy hangsúlyt fektetnek a képességfejlesztésre, a kritikus kognitív készségek (számolási-, olvasás-, íráskészség) fejlesztésére.
Idegen nyelv (kezdő évfolyama: 1. évf., emelt óraszám: 5. évf.)
Az első évfolyamtól minden osztályban heti egy órában angol vagy német nyelv választható. 5. évfolyamtól az angol nyelvet emelt óraszámban is tanulhatják a tanulók. A német nyelvet választó tanulók 5. osztálytól, teljesítményüktől függően, szakkör formájában felvehetik az angol nyelvet 2. idegen nyelvként. A tanulók csoportbontásban tanulhatják az idegen nyelvet, melynek célja elsődlegesen az alapfokú nyelvvizsga letétele.
Emelt szintű matematikaoktatás (kezdő évfolyam: 5. évf.)
Emelt szintű matematikaoktatás 5. évfolyamtól kezdődően heti 5 órában valósul meg.
Digitális kultúra (kezdő évfolyam: 3. évf.)
A második évfolyamtól heti 1 órában informatikát tanulhatnak a gyerekek.
Egészségtan oktatás (kezdő évfolyam: 1. évf.)
1-8. évfolyamon a tantárgyakba beágyazva egészségtan oktatás folyik. Az intézményben a teljeskörű egészségnevelési program keretében megvalósuló egészségtan oktatást az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet a Jó gyakorlatok közé sorolta.
Természettudományos irányultság (kezdő évfolyam: 1. évf.)
Valamennyi évfolyamon kiemelt figyelmet fordítunk a természettudományok népszerűsítésére. Örökös Ökoiskolaként szoros kapcsolatban állunk az AGÓRA Tudományos Élményközponttal, ahol rendhagyó órákon vehetnek részt tanulóink.
Mérési és fejlesztési rendszer (kezdő évfolyam: 1. évf.)
A mérési és fejlesztési rendszer segítségével minden gyermeknél az alapvető készségeket, az ún. kritikus kognitív készségeket tervszerűen, egyénre szabottan fejlesztik az intézmény pedagógusai.
Egyéb, az iskolára jellemző specialitás
- 1-8.évfolyamig biztosítunk napközit.
- A tanítás 8 órakor kezdődik, ügyeletet reggel 6:45-től, délután 16 - 17 óráig biztosítunk tanulóink számára.
- Az intézmény a tanórai foglalkozások mellett a tanulók érdeklődése, igényei, szükségletei, valamint az intézmény lehetőségeinek figyelembe vételével tanórán kívüli egyéb foglalkozásokat szervez délután 16 óráig (szakkör, tehetséggondozó-, differenciált képességfejlesztő foglalkozások, néptánc, szorobán)
- A rendszeres mozgás megszerettetésére a sportcsoportok a tanulók előzetes igényfelmérése alapján szerveződnek.(röplabda, labdarúgás, kézilabda, mazsorett, játékos sport) Eredményes munkájukat tükrözik a városi, megyei, területi, országos, diákolimpiai versenyeken elért jó eredmények.
Tanórán kívüli lehetőség
- Ingyenes: az intézményben működő valamennyi szaktárgyi és sportjellegű szakkör, tehetséggondozó foglalkozás.
- Térítéses: az alapfokú művészetoktatás.
A Debrecenimami 2012 őszi "A mi iskolánk" című pályázata keretében több szülő osztotta meg gyermeke iskolájával kapcsolatos tapasztalatait. Az akkor beküldött véleményeket itt olvashatod:
- Az oktatás színvonalas a pedagógusok nagyon jók.
- Mert megtaláltuk a megfelelő pedagógusokat, az oktatással is meg vagyunk elégedve, fiaim szeretnek ide járni. Bő a különóra választék, több sportolási lehetőség is van.
- Mert sok mindent lehet csinálni, aranyos a tanítónő.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
A gyermekeim szeretnek iskolába járni,és ezt a kedves tanító néniknek köszönhetjük ☺
Az oktatás nagyon jó. A tarárnénik nagyon szeretik a gyerekeket, és odaadóan foglalkoznak a diákokkal.Mindent megtesznek, hogy a gyerekeink a lehető legtöbb tudást szívják magukba.
SZINVONALAS ISKOLA,JÓ PEDAGÓGUSOKKAL.A GYEREKEK SZERETNEK IDE JÁRNI. :)
Szeretem, mert nevelő munkát végeznek a tanárok, nem csak oktatnak.