Jelenlegi hely

Mitől félti a szülő leginkább a gyerekét?

A jövőre vonatkozó kilátásoktól, a nem biztonságos közlekedéstől, a kábítószerektől, a bűnözéstől és az idegenekkel való kapcsolattól féltik leginkább a magyar szülők a gyermekeiket - derül ki egy felmérésből.

Egy tavalyi, ezt a kérdéskört vizsgáló angol kutatás nyomán az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata megbízásából az NRC és a TNS Hoffmann Reseach végzett hasonló kutatást ez év augusztusában a 18-59 éves magyar lakosság körében, akiknek 4-18 éves gyermekük van.

Az angol Credos piackutató intézet 2011-ben végzett felmérése szerint az angol szülők leginkább az oktatás, a drogok, gyermekük jövője, a közlekedés biztonsága és a szexuális zaklatás miatt aggódnak. A reklám - az internet és az alkohol mögött - a tizenegyedik a sorban.

A magyar szülők aggodalmai hasonló képet mutatnak: a jövőbeni kilátásokat a válaszadók 61 százaléka, a közlekedés biztonságát 58 százaléka, a kábítószereket 57 százaléka, a bűnözést 55 százaléka, az idegenekkel való kapcsolatba kerülést 46 százaléka említette.
A reklámoktól, hirdetésektől a válaszadók 24 százaléka félti gyerekét, így ez tizenkettedik a listán. A szülők aggodalmaiban ezt megelőzi az alkohol, a túl gyors felnőtté válás, a túl korai szexuális élet, az iskola, az internet és a televíziós műsorok. Az ideálisnak tartott testképet a felmérésben résztvevők 24 százaléka, a gyermekkori elhízást 22 százaléka nevezte problémának.

A TNS Hoffmann Research kvalitatív, fókuszcsoportos kutatása finomítja a képet. A szülők a beszélgetések során aggodalmaik fő okaiként az anyagi kérdéseket, a csoportnyomást, a többi szülő felelősségét, a közlekedést, a közbiztonságot, saját szülői felelősségüket, a kábítószert, az alkoholt, az internetet és a szexuális zaklatást nevezték meg - közölte az Önszabályozó Reklámtestület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata az MTI-vel.

A reklámok esetében a megkérdezettek 15 százaléka a túlzott vásárlásra ösztönzést nevezte meg aggodalmai között, 9 százalék az irreális képet, 8 százalék a befolyásolást, 7-7 százalék az alkoholos italok reklámozását, a nem a koruknak megfelelő marketinget és a hamis értékrend kialakulását, 5 százalék a reklám mögötti hazugságot emelte ki.

 

Forrás: MTI

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Készüljünk március 15-re!

Készüljünk március 15-re!

Készüljünk együtt, ünnepeljünk együtt!
7 autóipari újítás, amit nőknek köszönhetünk

7 autóipari újítás, amit nőknek köszönhetünk

Mintegy 100 évvel ezelőtt az autóvezetés vált a női egyenjogúság egyik jelképévé, mivel az autók nyújtotta mobilitás újfajta függetlenséget is nyújtott a nők számára.
Élet a térerőn túl – Tippek a digitális detoxhoz

Élet a térerőn túl – Tippek a digitális detoxhoz

Chatelünk, görgetünk, híreket böngészünk, filmet nézünk, ügyet intézünk… Mit tegyünk, ha túlságosan beszippant az online tér? Van valami megoldás, hogy ne az algoritmus diktáljon? Nem a teljes detox a cél, hanem egy egyensúly elérése a virtuális és a valós világ között. Ehhez adunk ötleteket.
Tudtad, hogy az alvás világnapját is ünneplik?

Tudtad, hogy az alvás világnapját is ünneplik?

Az alvás világnapját hagyományosan március második teljes hetének péntekén ünneplik. 2025-ben ez a nap március 14-re esik. Ezen a napon világszerte szakemberek és szervezetek hívják fel a figyelmet az alvás fontosságára és az alváshiány egészségügyi következményeire.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére