- Szeretnéd biztosítani, hogy gyermeked felkészülve kezdje meg az iskolás éveket és sikeres, örömteli kisiskolás legyen?
- Bizonytalan vagy gyermeked iskolaérettségével kapcsolatban, és komplex iskolaérettségi vizsgálatra lenne szükséged?
- Úgy érzed gyermeked fejlődése életkorához képest bizonyos területeken elmarad?
- Nap mint nap szembe kell nézned azzal, hogy iskolás gyermeked tanulási nehézséggel, magatartási problémákkal, kudarcokkal küzd, és nem kap elég segítséget?
Ha valamelyikre is IGEN a válaszod, akkor jó helyen jársz, segítek neked!
A Kék Vacokban (volt Józsai-Gyermekzug) gyermek és szülő egyaránt kérhet segítséget, tanácsot, útmutatást. Gyermeked szeretetteljes, vidám légkörben kapja meg azt a személyre szabott fejlesztést, amire éppen most szüksége van.
1997 óta foglalkozom pedagógusként gyermekekkel, 2014-ben fejlesztőpedagógus diplomát szereztem, azóta folyamatosan fejlesztek, iskolára készítek óvodásokat, és segítek a tanulási zavarral, magatartási problémával, részképességek elmaradásával küzdő gyermekeknek és szüleiknek.
Miben segíthet a fejlesztőpedagógus?
Először is a fejlesztőpedagógus feladata az ép értelmű, ép intellektusú gyermekek megsegítése, akiknél az írás, olvasás és számoláshoz szükséges részképességek, funkciók lemaradása, deficitje igazolódik.
A fejlesztőpedagógus az általa felvehető tesztekkel, vizsgálati eljárásokkal egyénileg fölméri a gyermekeket, és egyénre szabott, egyéni fejlesztési tervet készítve, kis csoportban (3-5fő), szükség esetén egyénileg fejleszti a gyermekeket. Játékosan, sok mozgással, a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve.
Mindenképpen fontos, hogy ha bármilyen problémát észlel a szülő, a gyermekkel foglalkozó pedagógus, ne késlekedjen, mert a fejlesztés hatékonyságát növeli, ha időben sikerül elkezdeni a hiányok pótlását.
Pl: Ha a gyermek óvodás korban nem szívesen rajzol, kuszák a rajzai, túl görcsösen fogja a ceruzát, ügyetlen az apróbb játékokkal való tevékenységben, nem tud cipőt kötni. Ha beszédfejlődésében elmaradás mutatkozik, megkésve kezd beszélni, beszédhibás, nem érti meg az utasításokat, gyakran visszakérdez. Ha verseket, meséket nehezen jegyez meg. Előre jelezheti a problémát az is, ha nem egyértelműen jobb-vagy balkezes, ha mindkét kezét váltva használja. Ha nehezen ismeri fel a téri irányokat, bizonytalan az alak, forma, nagyság vagy szín felismerésében.
Foglalkozások
- Iskola-előkészítő foglalkozás havonta /heti 1-2 alkalommal, páros és kiscsoportos formában is
Részképességek felmérése
- Iskolaérettségi vizsgálat
- Egyéni fejlesztés/egyéni iskola-előkészítő foglalkozás (részképességek fejlesztése, BTMn-es tanulók fejlesztése)
A foglalkozások telefonon egyeztetett időpontban vannak!
Csiszár Beáta fejlesztőpedagógus
Telefon: 06-30/428-0500