Jelenlegi hely

Szavazz a Khan projektre és egy debreceni anyuka álma is valóra válhat!

Dr. Kállay Csillát sokan ismerik, akik egyszer is megfordultak a Mensa HungarIQa asztalainál egy debreceni rendezvényen. Halk szavú, figyelmes, játékos személyiség. Nem gondolnánk, hogy többedmagával most épp a Richter Anna Díj döntösei között van. 

Legyen a tudomány online – még több Khan Academy a magyar gyerekeknek is!

Elérkezett a Richter Anna Díj döntője, ahol a Közönségdíjas projektekről kell döntenie a szavazóknak. Csodálatosabbnál csodálatosabb ötletek és megannyi kitartó ember, de csak egy lehet közönségdíjas!

Külön öröm, hogy a döntős csapatok között egy debreceni anyukát is köszönthetünk. A Természettudomány határok nélkül projektben vesz részt a debreceni Dr. Kállay Csilla, a projekt vezetője Dr. Lovas Eszter, csapatát pedig erősíti még a budapesti Dr. Benedek Zsófia.

Hogy mit jelent a Természettudomány határok nélkül?

A világszerte nagy népszerűségnek örvendő Khan Academy mindenki számára díjmentesen elérhető, a ma létező egyik legmodernebb online eszköz. A 10 évvel ezelőtt Kaliforniában létrehozott platformot, mely a tananyagokat élményszerűen, közérthetően közvetíti, hét évvel ezelőtt ismerte meg a projektet vezető Dr. Lovas Eszter, aki azóta létrehozta az Akadémia Határok Nélkül Alapítványt. A Khan Academy hazai adaptációs munkáját összefogó, korábban tananyagírással, tantervfejlesztéssel és tanártovábbképzéssel foglalkozó pedagógust pályája elejétől foglalkoztatta a diákok igényeihez alkalmazkodó módszerek beépítése a hazai oktatásba. Ma egy közel 40 fős, szakmailag kivételesen erős önkéntes csapattal dolgoznak azon, hogy a magyar diákokhoz is eljusson ez az egyedülálló platform.

A világjelenségnek számító Khan Academy honlap 10000 videót és több százezer gyakorló feladatot tartalmaz. Népszerűségéhez az is hozzájárul, hogy a tananyagok használatára komplex tanulási rendszert épített ki, mely személyre szabottan, tudásszinttől függően kínálja fel az egyes témákat.

Eszterék naponta olvasnak a világ minden tájáról a központi irodába érkező visszajelzéseket, melyek alapján túlzás nélkül állítható, a módszer életeket változtat meg, sorsokat fordít a lehető legjobb irányba.

A tanárok és szülők számára is remekül használható oldal magyar változata 53 lefordított szöveges tananyaggal és 93 magyar feliratos videóval bővülne a díj segítségével.

A Természettudomány határok nélkül csapattagjai

Dr. Lovas Eszter a Khan Academy magyar képviselője, az Akadémia Határok Nélkül Alapítvány kurátora, mellyel a hazai adaptációs munkákat fogják össze. Eszter gimnáziumi tanárként indult, de foglalkozott tananyagírással, tantervfejlesztéssel és tanártovábbképzéssel is. A kezdetektől fogva dolgozik azon, hogy a magyar közoktatásban innovatívabb módszereket honosítsanak meg. Látva a Khan Academy nemzetközi népszerűségét és rendkívüli pozitív hatását, két és fél éve fizetett állását feladva önkéntesként azon dolgozik, hogy a magyar diáksághoz is eljuthasson ez az egyedülálló platform. Mára egy szakmailag kivételesen erős majd 40 fős önkéntes csapattal hét terület tananyagainak fordításán dolgoznak.

Dr. Kállay Csilla, a Khan Academy magyar kémia csapatának vezetője, a Debreceni Egyetem Szervetlen és Analitikai Kémiai Tanszékének oktatója. Munkája során találkozik olyan alapképzésbe bekerülő hallgatókkal, akiknek a kémia a fő tárgya, és olyanokkal is, akiknek csak az alapvető kémiai ismeretekre lenne szüksége. Az előbbi csoportba tartozóknak már a középiskolás évek során, az érettségire, felvételire készülve, míg az utóbbiaknak az egyetemi tanulmányaik alatt nyújthat segítséget a magyar nyelvű tananyag. Csilla azért kapcsolódott be az Alapítvány munkájába, hogy hozzájáruljon ahhoz, hogy a magyar diákok magas szintű, sokrétű természettudományos anyaghoz férjenek hozzá.

Dr. Benedek Zsófia, a Közgazdaságtudományi Intézet tudományos munkatársa, a Khan Academy magyar biológia csapatának vezetője, eredeti végzettségét tekintve biológus-biológia tanár, angol nyelvű szaktanár. Tanított középiskolában, különböző egyetemeken, illetve kutatói munkája mellett összesen 9 éven át vezetett Biology c. kurzust a McDaniel College PreMed tagozatán. Szakcikkek mellett több ismeretterjesztő cikk szerzője, nagyon fontosnak tartja az önképzést. Érdeklődése a kisfia kapcsán fordult a különböző alternatív oktatási formák, illetve a szabad tanulás (unschooling felé).

Richter Anna Díj

A pedagógus, orvos, egészségügyi dolgozó, gyógyszerész kategória zsűridíjasain kívül az online szavazás nyertese is Richter Anna Díjban és a projekt megvalósítására fordítható négy-négy millió forint támogatásban részesül. A közönségdíj sorsa tehát a szavazók kezében van. Március 8-ig megtekintheted a csapatok és projektek bemutatkozását, szavazhatsz kedvencedre, és részt vehetsz a Richter Anna Díj nyereményjátékán.
A nyertes pályázatok 2020. március 20. és 2020. szeptember 30. között kerülnek megvalósításra, a folyamatban a Richter Anna Díj stábja aktívan részt vesz.

A szakmai zsűri a legkreatívabb, leginnovatívabb, leginkább értékteremtő projektet kívánja díjazni. A zsűriben olyan személyiségek találhatóak, mint Szily Anna, Rúzsa Magdi, Dr. Barna István, Kertész Éva és Beke Zsuzsa.

A 4+1 díjazott projektet 2020. március 19-én ünnepélyes eredményhirdetés keretében mutatja majd be a díjat alapító Richter Gedeon ZRt.

 

Még több információt a többi döntős projektről itt találsz

ADL - Debrecenimami

Forrás: Khan Academy Facebook oldala; Richter Anna Díj weboldala; akademiahataroknelkul.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.
Nézzünk hóemberes filmeket!

Nézzünk hóemberes filmeket!

Tudtad, hogy január 18-án ünnepeltük a hóemberek világnapját? Ugyan igazi hó nem nagyon esett még idén, így elmaradt a hóemberépítés is, bekuckózni viszont ér. Remek választás olyan filmeket nézni, amelyek a hóemberekhez, a télhez és a téli csodákhoz kapcsolódnak.
Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

A gyermekkori ekcéma, más néven atópiás dermatitisz, az egyik leggyakoribb bőrbetegség, amely már csecsemőkorban megjelenhet. Bár nem fertőző, a viszkető, száraz és gyulladt bőr jelentős kellemetlenséget okozhat a gyermekeknek és szüleiknek egyaránt. Az ekcéma hátterében genetikai és környezeti tényezők állhatnak, de megfelelő ápolással és életmódbeli változtatásokkal jól kezelhető.
Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére