Mikor kötelező ÁSZF-t készíteni?
Az ÁSZF készítés cégeknek akkor szükséges, amennyiben az valamilyen terméket vagy szolgáltatást értékesít az interneten keresztül. A dokumentum tartalmi elemeit a jogszabályok által biztosított keretek között a vállalkozás határozhatja meg szabadon. Vagyis mindenki maga dönthet, hogy milyen feltételek mellett biztosítja ügyfeleinek termékeit, szolgáltatását. Természetesen a törvényi előírásokat kötelezően be kell tartani - tehát a vevő jogszabály szerinti 14 napos elállási jogát nem lehet lecsökkenteni (növelni azonban igen).
Az ÁSZF készítésével mindenképp ügyvédet érdemes megbízni. Az interneten található sablonok ugyanis sok esetben elégtelenek, jogilag szakszerűtlenek és alkalmatlanok egyedi igények lefedésére. Dr. Andirkó Balázs debreceni ügyvéd arra figyelmeztet, hogy a megfelelő ÁSZF hiánya akár több millió forintos bírságot is vonhat maga után. Ezért - különösen az újonnan létrejött webshopok esetében – kritikus az aktuális és kifogástalan ÁSZF megléte.
Milyen információkat kell tartalmaznia egy ÁSZF-nek?
Mindenekelőtt informálni kell a fogyasztót:
- A termék vagy szolgáltatás fontos tulajdonságairól és bruttó áráról
- A vállalkozás nevéről, címéről
- Telefonszámáról, email címéről
- Teljesítéssel kapcsolatos feltételekről (fizetés, szállítás, teljesítés határideje, panaszkezelés)
- Elállási joggal kapcsolatos tudnivalókról
- Kellék- és termékszavatosságra vonatkozó kötelezettségekről
Mindezeken túl egy ÁSZF-nek tartalmaznia kell a webáruházat működtető vállalkozást bejegyző bíróság vagy nyilvántartó hatóság nevét, valamint a nyilvántartásba vételi számát. Engedélyhez kötött tevékenység– vagy ahhoz kötött termék értékesítése – esetén pedig fel kell tüntetni az engedélyező hatóság adatait, illetve az engedélyszámot. Végezetül szerepelnie kell az ÁSZF-ben a webshopot üzemeltető adószámának és szakmai kamarája megnevezésének is.
Szponzorált tartalom