Egy autó vásárlása amellett, hogy nagy boldogság, rengeteg figyelmet és türelmet igénylő feladat. Igaz ez különösen akkor, amikor nem csak az a lényeg, hogy a kocsi guruljon, hanem az is számít, hogy a családunk biztonságban legyen benne. Bárhogy is döntünk, nem mindegy, mennyi az annyi, azaz milyen lehetőségeink vannak a vásárlásra. Egy új autónál tudnunk kell, hogy a legnagyobb költség az értékcsökkenés, ami a szalonból kigurulva bekövetkezik. Amikor viszont használt autót veszünk, nem mindegy, milyen állapotban jutunk hozzá a kocsihoz, és az sem, a későbbiekben milyen rejtett hibákkal szembesülünk. Mivel a biztonság kérdése nem játék, mindenképpen ellenőrizzük az autónk előéletét, amire a carvertical.com/hu biztosít lehetőséget. Itt megtudhatjuk, hogy az autónak volt-e korábban balesete, hány tulaja volt, milyen szerviztörténete van, esetleg szerepel-e rendőrségi adatbázisban, illetve kiadtak-e rá körözést. Ezek mind nagyon hasznos és nélkülözhetetlen információk, éppen annyira, mint a futott kilométerek száma.
Használtan is megbízható?
Sokan tartanak attól, hogy használt autót vásároljanak, de mivel általában az anyagi lehetőségeink a meghatározóak, érdemes megbékélni a helyzettel. Különösen azért, mert használt autók között is bőséggel akadnak igazán kiváló példányok, amikkel esetenként jobban járunk, mint egy vadiúj kocsival, ezt szemlélteti a bestvindecoder.com/article/5-best-used-cars/ listája is. Most viszont speciálisan arra törekszünk, hogy a családosok, a gyerekekkel utazók számára találjunk biztonságos opciókat adott összeghatáron belül. Mivel még mindig élénken él az a kép az emberekben – többnyire helyesen –, hogy a nagyobb autó biztonságosabb a kisebbeknél, érdemes ezzel is foglalkoznunk egy keveset. Alapvetően ez igaz, már csak az autó termetéből adódóan is, viszont nagyon fontos tudnunk, hogy egy nagyobb, de öreg autó sokkal kevésbé biztonságos, mint egy újabb, jól felszerelt kisebb autó.
Milyen típust válasszunk?
A gyerekek biztonsága szempontjából jelenleg a következő lista tartja magát: Mazda 6, Mercedes A-osztály, Renault Clio, Hyundai Santa Fe és a Ford Focus. Ezek az autók viszont ebben az árkategóriában még nem feltétlenül elérhetőek, így a következő ötöt is számításba vehetjük: a Toyota RAV4, a Volvo XC40, a Range Rover Evoque, a Citroen C5 Aircross és a Nissan Leaf. Vásárláskor érdemes megnéznünk, szerepel-e a kiválasztott kocsi a listán. Az aktív és passzív biztonsági rendszerek tesztelésének komoly szabályai vannak, 2015 óta még szigorúbbak,mint korábban, amikre az EuroNCAP vizsgálatai során gondosan ügyel. A tesztelések során más és más szempontok kerülnek előtérbe, hiszen akadnak olyan vizsgálatok, amik a vezető, míg mások a gyerekek biztonságát vizsgálják. A kettő ugyanis nem mindig jár együtt. Akárhogy is, nem árt azt sem tudnunk, hogy például az autó színe is hatással lehet a balesetekre, hiszen például a sötétebb kocsik – az esti rossz láthatóság miatt – többször karamboloznak, mint például a legbiztonságosabbnak nyilvánított fehérek.
Szponzorált tartalom