Jelenlegi hely

Tanulni otthon is kell?

Hát kérem szépen, az úgy van, hogy akasztják ám a hóhért! Mindenki megnyugtatására közlöm, hogy az egészségügyisnek beteg a gyereke, a pedagógusnak, meg na… nem is tudom… Az első gyerkőccel minden könnyen ment, de a másodikkal, elvek ezrei dőltek, dőlnek össze, mint a kártyavár. Mert elsős lett.

Tudtam én, hogy nem lesz vele könnyű, hiszen a mókázás és izgés-mozgás világbajnoka, de azért arra, hogy  a tanulásból is képes viccet csinálni, na, erre igazán nem számítottam.

Persze látom a füzetein is, hogy a betűk nem gurulnak le a füzetlapról, sokkal inkább elmaszatolva lógnak ide-oda a vonalközben. Az olvasást meg simán elintézné úgy, hogy szépen elmeséli, mi van oda írva. Hallom én, hogy csodálatos szókincse van a gyereknek, de az olvasásnál mennyire nem érdekes ez! Persze, ha odafigyel, minden megy, mint a karikacsapás. De nem figyel oda, illetve nem mindig. Mert annyi más, érdekes dolog van a világon...

A lecke fel tehát adva. Az én Makrancos Katámat hagyom, hadd mókázzon, bolondozzon, és az iskolában lesz, ami lesz, vagy akár a konfliktust is felvállalva igyekszem nyesegetni azokat a vadhajtásokat. Én utóbbit választottam, de mondanom sem kell, hogy nagyon finoman kell bánni azzal a metszegetéssel. Hogy miért? Mert a tanulás során sem veszhet el a legfontosabb, mégpedig az én kicsi lányom csodálatos, vidám, életrevaló személyisége.

Tudom, sokan járnak hasonló cipőben. Hallom, látom a körülöttem élő családoktól, hogy nem megy mindig zökkenőmentesen a leckeírás, az otthoni tanulás. De kell-e egyáltalán?

Az úgy van, hogy igazából engem érdekel, hogy mit csinált egész nap a gyerek a suliban. Megnézem a füzeteket, könyveket. Megkérdem, hogy ez mi volt, megdícsérem, ha ügyesen oldotta meg a feladatot, ha pedig nem sikerült, akkor rákérdezek, hogy mi volt a probléma. Mert kitől tanulhatná meg az igényességet? Kinek mondhatja el, hogy azért nem sikerült az a feladat, mert nagyon kellett pisilnie, és nem tudott odafigyelni? Hogyan segíthetek, ha nem nézném meg, nem hallgatnám meg?

Mert engem érdekel és én szeretnék neki segíteni abban, ami nehézséget okoz. Lehet, hogy nem olvas még folyékonyan, de minden nap elmondom, hogy „Gyakorlat teszi a mestert!” Van, hogy olvasáskor játszásiból mérjük az időt stopperrel, és kicsit csalok is, csak legyen hozzá kedve. Lehet, hogy a füzete maszatos, de látom, hogy igyekszik, hogy végre a házi elsőre hibátlan legyen. Benne van lassan egy tanév, és ezer kis csalafintaság. Az összeadást és kivonást zizivel gyakoroltuk, meg dióval. Fincsi volt, mind meg is ette. Közben elmesélte, hogy Edit nénivel milyen játékokkal gyakorolnak.

Persze az idő olykor ellenünk van, mert rövidek a délutánok és annál kurtábbak az esték. Nem tévézünk hát, csak keveset, de a játékra mindig akad idő. Nem is szánunk többet a tanulásra fél óránál, de akkor azt az időt csak vele töltöm. Azzal, hogy biztassam: meglesz a gyümölcse az odafigyelésnek, a gyakorlásnak!

Kell-e hát otthon tanulni? Azt hiszem, sokkal inkább érdeklődni kell a gyerkőc iskolai élete iránt. Ha ezt tesszük, többet tettünk, mint gondolnánk.

Szerző: Budácsik Éva, tanító -

Budapestimami

Fotó: Pixabay

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

23 mondat, amit ne mondj annak, aki bajban van

23 mondat, amit ne mondj annak, aki bajban van

Te is tudsz ilyen „jó szándékú”, de romboló mondatokat? Nekem a „kedvenceim” az „Engedd el!” a „Másoknak sokkal nehezebb” és a „Tudom, mit érzel”. Ilyenkor szívesen visszakérdeznék: Tényleg tudod?! Szerintem fogalmad sincs…
Love my Snowboard – Fotó- és videópályázat

Love my Snowboard – Fotó- és videópályázat

Pályázat típusa: fotó- és videó pályázatBeküldési határidő: 2022. március 30.
Novellapályázat Preyer Hugo emlékére 2022

Novellapályázat Preyer Hugo emlékére 2022

Pályázat típusa: sci-fi novellák írásaBeküldési határidő: 2022. március 31.Korcsoport: 3-12. osztályos gyerekek
Távoli világok meghódítói – Makettépítő pályázat

Távoli világok meghódítói – Makettépítő pályázat

Pályázat típusa: makettépítő pályázatBeküldési határidő: 2022. március 31.Korcsoport: 3-12. osztályos gyerekek
Ugrás az oldal tetejére